Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 31 maj 2009

Dagens lärdom...

Mage-Rumpa-Lår lät ju som ett jättebra pass. Det är alltid lätt att vara efterklok, men jag lär nog aldrig mer gå på något sådant..! Bästa sättet att summera är egentligen med de enkla orden (a-la-Janis/Chandler):
"- OH, MY GOD!?!
Coren i onsdags innebar rätt mycket "styrke-övningar", dvs krävde inte så mycket kondis. Idag ingick bl.a. aerobic och stepbräda.

Insikter:
1. Jag har extremt dålig kordination.
2. Jag har, om möjligt, ännu sämre kondition!

Under 60 min hann jag uppleva:
* Illamående
* Pulserande huvud
* Mitt ansikte stod i brand
(Allt detta resulterade i att jag stod helt still i ca 5-10 min, bara för att hämta andan. Och säkert en del annat jag som hade tappat. Som t.ex. förståndet...)

Ingen annan träning i mitt liv har fått mig att uppleva:
* Ändtarmskramp (AJ!!) :-O
* 30-gradigt, avslaget mineralvatten är egentligen JÄTTEGOTT! :-P

5 som har tyckt till:

Moosan sa...

Ha,ha..alltid lika rolig! :-D..ändtarmskramp??...med dessa skrattanfall man får hos dig lär jag inte behöva träna..eller rättare sagt man får den träning av magmuskler man behöver i din blogg :-D

Unknown sa...

hahahaa.. **ASG**
Låter som en underbar kväll på egen hand utan min hjälp.. skönt att jag inte är skyldig till alla dåliga saker när det gäller träning..
kram

Västgötskan sa...

Jag är glad att min smärta glädjer någon. ;-)

bagerskan sa...

Hej!

Nja, det går inte så jättebra att kombinera tårtbakande och nyttighet tyvärr... Blev en hel del tårta idag, fy mig!!
Kram Karin

Fia sa...

mohahahah! jag ska ta dina råd på blodigt allvar, för det där me ändtarmskramp lät inte som något jag vill uppleva! ;-) Jag tar det helt enkelt lugnt imon och går inte till gymmet! :-D Är sova bra?