Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 21 februari 2012

Visar man inte brösten, får man väl visa annat...

Idag var det återbesök till naprapaten. 
Först glömde jag nästan av det. Både imorse (förklaring kommer...) och sen även på eftermiddagen, så det blev bråttom från jobbet för att hinna i tid! På väg dit kom jag på; "Eh, vad sjutton hade jag tagit på mig för underkläder på morgonen?!"

Nog för att han är professionell, men en manlig naprapat i ens egen ålder och så kom jag plötsligt på att jag hade halvgenomskinliga (!) trosor. What the f***...?! Hur tänkte jag där?? (Inte alls uppenbarligen).


Väl där, när jag blev tillsagd att ta av mig, stammade jag fram att jag kanske inte hade de mest genomtänkta underkläderna.
"Varför säger jag det här"....??? tänkte jag samtidigt som jag hörde orden komma ur min mun.

Först dyker jag och tappar bikini-överdelen i simhallen och så detta. Det ska vara jag till att lyckas med såna här saker... Ja, ja, done is done. 
Haha! :-P


32 som har tyckt till:

Mallan sa...

Med ett så trist jobb så måste det ju pigga upp lite med ett par sexiga underkläder! Du gjorde säkert hans dag ;-) Kram

kattiiiiss sa...

Haha... smått pinsamt!
Men han är ju proffessionell så han såg nog inte dina trosor ;-) Bara det han skulle knäcka rätt!
Hoppas att dagen har varit bra för övrigt!
Kram

Ann-Sofie sa...

Hahaha ja ibland blir det bara värre om man säger nåt istället för att låtsas som det regnar :)

Petra sa...

Haha, vad söt du är.
Kram

Ting sa...

Hahaha!
Sjuuukt jobbigt!

Suzan sa...

Förlåt men.. hahahaa...

Anonym sa...

Haha du är underbar!!

h sa...

Det kanske var nåt undermedvetet som fick dig att välja just dom trosorna idag? ;)

Unknown sa...

Som "proffessionel" så kan jag garantera att han inte tänker på det..så lovar jag dig att du är INTE den enda som tänker så.
Men som terapeuft så tänker man mer" åhh, vilken spänd gluteus, undra hur den har blivit så spänd,kanske sitter "kunden" illa,står illa eller har stretchat dåligt..SÅ tänker i vart fall jag..
Men visst slår det aldrig fel att när man väl ska till läkarn/massörer så har man "fel kläder".. hahaha !! Bra kämpat Malin

Ingmarie sa...

Äsch, det är smällar man får ta! ;-) Det var värre när jag hade GLÖMT mina! Jodå, det går det också. Åk till badet i badkläder men glöm underkläderna hemma... Men det löste sig det också. Jag fick behålla kläderna på. :-)Vad sa han ? Inte ang. dina underkläder utan kroppen. :-)

Milla sa...

Hahaha, jag han kanske hade missat det annars ;)
Ha en go kväll, kram Milla

Gafflan sa...

Hihi. Naprapaten har säkert sett det mesta men visst är det typiskt att ha "fel" kläder på sig vid inte helt rätt tillfälle. ;D

äppelblomman sa...

*asg* hi hi du är underbar! Hoppas tt de gick bra trots allt;-)
Kram K

Susjos sa...

HaHa! Vi är visst lika disträa!! Glömma musiken till jympan...va!?

KaosJenny sa...

Ha HA, härligt!! Antingen tänkte han inte en sekund till på det eller också gjorde du hans dag:-) Kram

Nina sa...

haha, du är ju helt klockren! Det bästa är ändå att du kommenterar det själv!!! =) tack för ett gott skratt... till! =)

Nyckelpigan sa...

Hihihi Helt underbart! Fast hellre sådana du hade på dig än tanttrosor modell 2mannatält :)

curlingmamman sa...

Hahaha, underbart :) kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, antar att han var väldigt förstående och inte alls förvånad över ditt uttalande ;)

madelein - mamma till sex sa...

Hahaha, know the feeling. Jag brukar inte heller komma ihåg sådant där :P

mikael sa...

Haha ... just det att du säger dom orden också och inte bara låter allt gå obemärkt förbi.

anette sa...

Som tur var så ligger nog känslan hos dig, han föredrar säkert dessa trosor framför "tantisar".För det skulle verka konstigt i din ålder att gå omkring med jättetrosor, inte ens jag i min ålder gör det ;)
Proffs som han är så...
Men jag förstår din känsla till 100 procent hahaha glurp...
Snygga trosor by the way :)

Duktiga Tjejen sa...

Haha, jag tänker alltid på underkläder när jag ska på gynundersökningar eller sådär! Får panik om jag glömt det. Fast då brukar jag inte ha tagit på mig sånna sexiga saker som du, utan typ mormorstrosor...

Camilla sa...

Hahahaha
Bättre med genomskinliga trosor än inga alls ;)
Kram!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Meeen... Skit snyggt jö:)

desperat hemmafru sa...

Känner igen känslan. Fast jag aldrig har så snygga underkläder som du tycks ha (jag får skämmas över tanttrosemodellen som går upp över magen istället). Men när jag började träna i höstas fick jag vid första träningstillfället gymmets egna träningskläder. Det visade sig vara cykelbyxor och linne. Tofsarna under armarna och skägget på benen gjorde sig inte så värst bra i denna utstyrsel... Jösses vad jag skämdes. Sedan dess har jag "skött mig" och rakat mig kan jag säga. ;-)

Lady Gaggig sa...

Hahahaa!! Underbart!!
Klart han inte tänkte alls på det....eller inte! *asgarv*

Och din kommentar...lite som i Dirty Dancing:

-I carried a melon....

Kram på dej!
Moj

Lippe sa...

Hahaha!! En av mina kompisar var hos kiropraktorn för sin onda rygg för första gången. Hon hade inte en tanke på att hon skulle behöva ta av sig byxorna.
Hon hade stringtrosor!!
Hon tyckte också att det var lite jobbigt ;)

kalebass sa...

Hm.. du har väl hört vad Freud säger om det undermedvetna och felsägningar...

Nettan sa...

Hihi, kan se det framför mig :-). Men just kommentaren gör liksom allt så mycket mer, hur ska jag säga för att linda in det, roligare. Undra varför man ofta känner att man måste förklara sjlvklara saker :-). / Nettan

Jempa sa...

Hahaha, jag fattar inte varför man gör sådär. Varför man känner sig tvingad att förklara vissa saker, så snärjer man bara in sig så situationen blir ännu värre. Men det är bara att skaka av sig och garva. :)

life.love.baking sa...

Haha. Som jag, varför alltid förklara allt? Bättre att va tyst ibland...