Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 23 februari 2012

Om ni trodde att ni kunde låttexten...

Ni som hela tiden har trott att September sjunger "Cause the party´s in my head"; Ni har helt fel!
Min 7-åring har nämligen konstaterat att de egentligen sjunger: "Cause your body´s in my hair".....(??!) *Asgarv*

17 som har tyckt till:

madelein - mamma till sex sa...

JAHAAAA! ;)

Ja du tiden bbara försvann. Lite ledsamt att det går så fort eftersom det liksom var sista chansen att bebismysa :-) jaja man får väl vara nöjd någon gång med.

Aurora sa...

Så sött.

Shamrock sa...

barndomens låttexter är ofta mycket roligare än de man lär sig som vuxen

fIA FIT sa...

Älskar sådant! Tack för skratt!

Min son sjunger Babsans "Ge mig en spanjor". Och rättar mig när jag sjunger "gammal eller tjej"... med men MAMMA det ska vara "Gammal eller Kjell"..

Man vet ju aldrig med Babsan men jag tror nog ändå att jag har rätt....

Tove Kungsholmen sa...

Haha! Som när Lovisa sjöng "Staffan var en skalledäng, han vattna sina fålar fan"

Gafflan sa...

Hihi! Åh dom är för gulliga barnen när dom börjar sjunga med i låtar och det blir lite tokigt. :DD

Gafflan sa...

...hade varit mindre gulligt med en vuxen som sjunger fel menar jag men garvet hade inte uteblivit! ;DD

Anonym sa...

Mycket bättre så faktiskt... ;)

För några år sedan kom en låt ut som hette "Who let the dogs out". Dotterns kompis envisades med att sjunga "Hon hette trasans" och det var lite svårt att hålla minen när hon gjorde det...

äppelblomman sa...

Ha ha det är sååå underbart att höra på barnen när de apar efter;-) De kan bli hur bra som helst eller hur tokigt som helst;-)
Kram K

kattiiiiss sa...

Hahaha jaså det var så det var!
Kanon då vet jag det i fortsättningen ;-)

Joanna Björkqvist sa...

Hahaha! Så sött! Bra att du skriver ner det, för annars glömmer man lätt hur himlakul sånt är!!! :)

Nyckelpigan sa...

Hahaha Visst är de underbara! Hos oss får vi höra många sköna låttexter som iiiiinte riiiiktigt stämmer :)

life.love.baking sa...

Sv: nja tycker de är lite snö. Och antar att flytten kommer ta mig till värsta snölandskapet :) men jo, de är härligt med töväder och asfalt :)

Anneli Stålberg sa...

Det är klart det är där festen är! :D

KaosJenny sa...

Ha ja men då så... av barn och fyllon får man höra sanningen ;-) KRam

Anna sa...

Va gullig!

Elle sa...

Barn har alltid en härlig förmåga att ändra texter.
Här i Tyskland fanns det en låt som översatt sjöngs:
"Hey DJ, ge oss THE TUNE tillbaka"
lilla dottern sjöng
"Hey DJ, ge oss SKORNA tillbaka"
(på tyska fanns den en liten likhet mellan orden)

Jag tycker att barnens varianter är bättre än originalen. Mer underhållande iallafall!
Kram