Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 2 februari 2012

Simning på schemat igen.

Igår var det säsongspremiär för sonens simskola. Från gruppen "Grodan 2", som han gick i höstas, tog han ett stort skutt till "Sälen 2". Vilket innebär att de bara kommer vara i stora bassängen.
Han var lite skeptiskt till detta, men det gick riktigt bra. När de fick "testsimma" en 25-meterslängd fick han in den bästa tekniken jag har sett honom ha någon gång! Förmodligen bra att någon annan än mamma och pappa står på kanten och tittar (och "tjatar").... ;-)




Han fick tillbaka den snygge simläraren den här terminen. Det var väl himla synd... ;-)
Vad som är synd med det, är ju att jag 
bara kommer gå med honom till simskolan två veckor till, för sen börjar jag ju jobba... Tusan också. Ha ha!


6 som har tyckt till:

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva me det ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda oavsett bakgrund eller diagnoser.
Så besök gärna min blogg:) kram joanna
PS. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)
Ps. De pågär även flera tävlingar med fina priser passa på att anmäla dig:)

KaosJenny sa...

Simning är en trevlig aktivitet, varma och trevliga tävlingar ;-) Kram

Fia sa...

Ja vet!Men vi har varsina hahaha Karln spelar en del WoW (fråga mig inte varför!) så jag måste ha en egen så vi har en stationär och en laptop.Sen har sonen en egen laptop också haha.Ska det va så ska det vara ordentligt ;)

Kul med simskola.Neo han går på lördagar men han är mer under än över vattnen haha

kattiiiiss sa...

Haha synd du ;-)
Vad duktig sonen är!
Kram

Unknown sa...

Vi brukar skoja om att tänk vad mycket våra små simskoleelever skulle lära sig om vi instruktörer slapp tass med föräldrarna under lektionerna ;-)

äppelblomman sa...

Ha ha gött att du har lite ägo godis att titta på;0
Kram K