Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 28 februari 2012

Rationellt tänkande - nu fick man svar på tal.




Oj vad många frågor. Härligt att ni är nyfikna! :-)
Men innan jag tar tag i dem, så vill jag berätta om det "snusförnuftiga" svar jag fick av äldsta sonen igår. Jag hade varit och tränat och på vägen hem hämtade jag honom från hans gymnastik.


"- Saknar du mig någonting nu när jag jobbar?" fiskade jag lite.
"- Jo, lite", svarade han.
Tack! Lite är bättre än inte alls. Och barn är ju alltid ärliga, så lite måste jag ju vara saknad då. ;-)

"- Jag saknar er jättemycket! Jag träffar ju bara er efter jobbet och på helgerna", svarade jag.
"- Mmm. Så som det var på pappa förut!" säger han.

Eh... ja jo, det är ju sant.... Hihi! Tänk vad stor han börjar bli nu, min sötis, när han tänker så rationellt?! :-)


11 som har tyckt till:

Kicki sa...

Ja, ibland får man oväntade svar och kommentarer!
Apropå idétorka, det dyker ju upp lite då och då...man har väl helt enkelt kommit "ikapp" och måste vänta på nya uppslag! Ha en bra dag! Kram

Petra sa...

Men så sött.

Gafflan sa...

Gulle han. :D

Anonym sa...

En fin liten kille det...

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, ja det är ju sant.

desperat hemmafru sa...

Barn är alltid så snusförnuftiga. Själv tycker jag fortfarande att det är jobbigt att vara ifrån barnen och de är 13 och 15 år nu... Värst är tanken på att de inom en inte allt för avlägsen tid kommer att vilja flytta hemifrån. Hemska tanke!!!

Malla sa...

haha :D
jag har glömt fråga.
är det försent nu?
vad är ditt mål med träningen?
vad jobbar du med?
trivs du med ditt jobb?
är du gift?

kattiiiiss sa...

Mysigt du :-)
Barn är alltid ärliga, helt underbart.
Kram

Anonym sa...

Fina du!
Hoppas att du hinner styra upp en 24 h ledigt den 28:e *hoppas massor*

kram

Suzan sa...

aww!!!

madelein - mamma till sex sa...

Ja ungar är grymt kloka :-)