Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 3 februari 2012

Min bucket list!

I dagens samhälle kör vi på i otroligt tempo; jobbar, stressar, tränar, äter, tjatar på våra barn, gnäller på andra, stressar lite till, jobbar över, sover, kollar på tv, bloggar, stressar, jobbar lite till....

Inte konstigt att många ångrar sig när de ligger på dödsbädden.
Om ni hade dött imorgon; hade ni ångrat något då? Vad hade ni önskat att ni hade hunnit göra?

Min är:

1. Jobba deltid och få mer tid med familjen (Vilket jag i och för sig vanligtvis gör)
2. Försöka bli en mindre tjatig mamma (Välja mina "fighter"!)
3. Mindre tid framför tv:n och datorn
4. Mer tid med min familj och mina vänner
5. Ge människor jag känner och kollegor mer komplimanger och positiv feedback
6. Säga vad jag tycker! (Vilket jag är ganska bra på. Tror jag).
7. Springa ett marathon
8. Köpa en hästgård
9. Hoppa fallskärm
10. Köra en Viper

11. Resa mycket
12. Jobba som volontär i Afrika

Det var det jag kunde komma på just nu. Vissa lättare att åtgärda än andra förstås...
Man ångrar ju ofta det man INTE försökte göra.
 Inte det man testade och eventuellt misslyckades med. ;-)



Har ni någon "Bucket List"? :-)

11 som har tyckt till:

Anonym sa...

Det gäller att tänka till. Prioritera och göra det som är viktigt. Här och nu liksom!

Trevlig fredag!

Bara Sara sa...

Hittade din andra blogg nu. På min sån lista står mer tid med barnen, mindre av jobb och mindre av sociala medier. Jag kommer förmodligen inte dö med alla blogg-inlägg och bloggare på min näthinna. Eller på allt jag presterat på jobbet eller vad jag inte lyckades med. Det är alltid barnen som kommer först. För att vara ärlig.
Tänkvärt hur som helst!

Hemma på våran gata sa...

Hua, hemska tanke! Men jag hade nog Ångrat all tid som spenderas framför tv och internet- big time!

FixarFarsan sa...

Jag försöker hitta en balans i livet så man ska slippa stressa men har man tre barn under skolåldern hemma så funkar det ju inte alltid :D

Tjata mindre på barnen skulle nog vara med på min lista, pilla mindre med bloggen om nätterna också och bli bättre på att njuta mer av livet just precis nu, precis idag..

Anonym sa...

Vilket underbar lista!
Jag har inte funderat på det, men eftersom att jag är hemma sjuk så har jag nu lite att göra. Jag måste få till en topp 12-lista nu :()

Stort kram
ps; Du har en underbar blogg, men det vet du ju redan ;)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Pratade just om liknande med vänner igår. Hur vill man bli ihågkommen en dag man går bort? Givetvis som en varm person. Sprida glädje och värme är vad jag vill göra. Framför allt till mina barn... Ge dem gåvan att kunna se ljust på livet!
Kram.

Miss M sa...

Absolut, och på den står det bl.a jobba som volontär i Afrika =) KRAM

Amanda sa...

För att det är så otroligt roligt att se mamma och pappa springa och plocka upp, hela tiden ;)

Västgötskan sa...

Tack snälla Stoffe! :-))

Fru Vallmo sa...

Har läst artikeln imorse i dn.se och tänkte precis som du att jag skulle göra en sånt lista, jag med. Min lista ser nästan ut som din, även alla paranteser stämmer överens, det är bara det där med marathon och hoppa fallskärm det kan du stryka på min lista. ;)
Tack att du gjorde mitt jobb;)
Kram på dig, önskar dig en riktig mysig kväll

Elle sa...

Har inte direkt gjort någon lista, men jag har just i dagarna tänkt att det säkerligen finns mycket man ångrar att man gjort, men minst lika mycket man ångrar som man INTE gjort.
Jag vill iallafall:
- skriva minst en bok
- skaffa en sommarstuga i sverige
- vara en bra mamma och en ännu bättre mormor/farmor
- sticka ett par raggsockor
Det där med marathon hade jag funderat på nyligen, men jag kan omöjligt tänka mig att jag klarar av att bli såpass duktig. Vore dock ett mål att sikta mot.
Finns säkert mer, men kommer inte på det just nu.
Ha en skön kväll!
Kram Elle