Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 7 februari 2012

Vill du känna dig gammal?

Hur tänkte Ikea här?
"Jo, men vi tror att människor vill ha lite sjukhuskänsla hemma. Alternativt, få daglig påminnelse om hur dålig syn de har/hur gamla de börjar bli. Dessutom vill de nog hemskt gärna BETALA 400 spänn för det!"



Eh...? Vägglampan för dig?



11 som har tyckt till:

Anna sa...

Oh den där skulle iaf inte jag köpa.. Inte alls faktiskt.

Tove Kungsholmen sa...

Eller hur? Gammal känner jag mig ändå. Särskilt just nu, hej vardagskaos!

Tove Kungsholmen sa...

Vet inte vad som hände nu, sitter i skolan på skum dator men min kommentar kanske kom med...

Hemma på våran gata sa...

Haha xD asg. Nej den får INTE flytta hem till oss. frågan är om den snyggast med elelr utan brillor på? ;)

oumberligating sa...

Ur designsynpunkt är lampidén fantastisk, men ur inredningssynpunkt är den fanatiskt, nej tack, jag vill inte heller bli påmind om att jag faktiskt detta år har börjat få vissa åldersförändringar i mina ögon. Fast den försämrade synen har någon biologisk förklaring om man är ett par som åldras ihop, så avtar ju synen med åren och man slipper se förfallet! (ler)
Jublar åt ditt inlägg nedan, håller med på alla punkter! Fast det finns en grupp som har det sämre än ålders pensionärerna och de är sjukpensionärerna, som min Fru och särskilt den grupp hon tillhör, kvinnor som blivit svårt sjuka under alstring av ny avkomma att "göda systemet" med, alltså nya barn som ska in i maskineriet!
Har ännu inte fått något svar om i vilket sammanhang jag fanns med i din dröm, förhoppningsvis så drömde du om att dansa med mig på ett bloggkonvent, öva in stegen, finns på min blogg just nu, så kör vi till hösten!
Ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

kattiiiiss sa...

Vidrig!!
Köper folk verkligen den?.... ja tydligen..

Madlar sa...

Hahhha, jag behöver ingen syntavla. Räcker med att jag sätter en bok framför näsan o vips....kommer babianarmarna o svanhalsen fram :)

Nina sa...

hahaha, galet! och för 400pengar! Hur tänkte de där? Hur kan något sådant kosta såpass mycket?? De har ju bra mycket mer avancerade lampor för halva det priset... man slutar aldrig att förundras! =)

Nyckelpigan sa...

Meh! Trodde du skämtade först... Finns den verkligen på riktigt? Helt sjukt ju

Västgötskan sa...

Nyckelpigan:
Nej då, det är på fullaste allvar. (Tragiskt nog). :-P

Unknown sa...

Hehehe... Den som kom med denna "lysande" idé, borde inte få behålla jobbet!