Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 13 februari 2012

Skridskor, familjemiddag och begravda barn...

Bloggtorkan slog till med all kraft nu i helgen. 
Vi har bl.a. åkt skridskor med barnen. (Men glömde kamera, "förstås"...) 4-åringen lyckades gå, traska, lulla, kravla åka en liten bit själv och var sååå stolt! (Mamma och pappa med). Men undrade flera gånger var vattnet var? (Då vi åkte ute på sjön). Hihi!
Stora sonen åker som värsta Wayne Gretzky. Helt galet. Han är ju "bara" 7 år...?!

I övrigt var det en lugn helg. Mina föräldrar och kära bror var här nästan hela söndagen och det fikades, åts middag, fikades lite till. 
Och slutligen blev det kvällsträning, innan jag "kraschade" i soffan framför "Law An Order: Special Victums Unit". Fy f** säger jag bara. Det handlade om ett barn som (det slutligen) visade sig hade dött i plötsligt spädbarnsdöd, men innan de lyckades få reda på detta jagade de en tänkt kidnappare genom hela New York.



I slutscenerna ritade mamman en karta och de grävde fram barnet på en sandstrand (där de hade begravt honom). Nu vet man ju att det är en docka, men en väldigt verklighetstrogen sådan, som de filmade i sanden. Huvudet och handen stack upp. Gud, vad ledsen jag blev. Ville bara gå in, väcka och krama och pussa massor på mina/våra barn!!!! Måste de visa såna detaljer...? :-(



11 som har tyckt till:

Anna sa...

Det låter som att du har haft en riktigt bra helg. Ja med undantag för när du såg Law and order.

Unknown sa...

Den stoltheten förstår jag såå väl! Skridskor ÄR lurigt! Vi tänkte försöka ta oss ut i veckan, såg i går att de körde med fyrhjulingar på Landvettersjön! Då vågar sig tom jag ut. Det blir Mollys premiärtur på isen, ska bli (skitkul) spännande att se hur hon klarar det!

Jag tycker också att det känns onödigt när de visar för detaljerat, framför allt när det gäller barn. Det räcker många gånger att man får ana, dra egna slutsatser, de flesta förstår ju ganska väl vad som har hänt utan att man måste vara övertydlig.

Ha en bra måndag med allt vad det innebär! :-)

Kram

- sa...

SVU är en av mina favoritserier! Har verkligen LÄNGTAT efter nya avsnitt på söndagkvällarna. Gårdagens avsnitt var ovanligt hemskt..och man kände verkligen föräldrarnas ångest genom rutan, för att inte tala om polisernas mående när de hittade barnet begravt!

♥ Carina ♥ sa...

Sonen kanske är ett blivade hockeyproffs :)
Tänk vad man lever sig in i filmer FAST man vet att det är på låtsas. Jag är likadan :)
Ha en fin dag!
Kram

Nettan sa...

Bloggtorka är trist när den slår till. När det kliar i fingrara att få skriva med det kommer inget vettigt ut av det.

Jag tycker också det är riktigt otäckt när där är barn som råkar illa ut i fimel eller serier. Som du säger så är det ännu mer otäckt när dom visar någon snabb bild. Usch, jag får ont i magen av sådant. / Nettan

kattiiiiss sa...

Duktiga skridskoåkare!

Jag kan inte se sånt på tv. Mår inte toppen då om man säger som så! Usch

Nyfiken Alltid sa...

Skridskor fanns med i vår helg också. Det var helt underbart väder igår. 3 åringen testade för första gången och det gick ok...

desperat hemmafru sa...

Tänk vad känslig man är sedan man blivit mamma. Jag tål inte den där typen av filmer eller rubriker i tidningarna. Jag mår illa bara jag tänker på det.

Duktiga Tjejen sa...

Vill oxå åka skrillor!!

Milla sa...

Såg SVU också igår och tårarna rann då det uppdagades. Tragiskt.

Unknown sa...

Usch, det där känner jag igen (hemska kriminal-serier på TV) Man blir så himla känslig när man har barn. :(