Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 21 februari 2012

Nattens språk...

Varför lär man sig aldrig?
Där sitter man, en bra stund efter klockan 23 på kvällen och läser bloggar, trots att man är så trött att ögonen går i kors...! Sedan när väckarklockan ringer vid 06.15 har de har passerat "korsandet" för länge sen och roterar i princip runt sin egen axel!?!

Jag vet att jag behöver minst 7 timmars sömn. Gärna 8.
(Eller 9-10-11...) Lill-skiten sover fortfarande inte helt "klockrent" på nätterna. I natt svor jag massa fula ord, högt och tydligt! *hrm* Både över sonen och över sambon.
Jag vet att jag inte ska hantera det så, men jag är helt jävla utslagen när jag blir väckt på nätterna. Om vi pratar om fenomenet "morgonhumör" ska vi inte ens gå in på mitt natthumör.... :-P



13 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har bra morgonhumör men definitivt inget natthumör alls ;) Förstår dig. Men i säng i tid i kväll. Själv behöver jag helst 9 timmar för att fungera väl. Speciellt nu när jag knappt kan sova för att jag har så ont.

kattiiiiss sa...

Då gör du som så att du lägger dig tidigare ikväll! Hoppas att lillskiten sover gott inatt så att hans mamma får vila.
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Vad lustigt att jag precis idag skrivit om mina sömnproblem på min blogg...

Hoppas du får sova gott och tidigt ikväll! :)

Fru N. sa...

Känner igen mig SÅ i det du skriver!! Hur gammal jag än blir tycks jag inte inse att jag bör lägga mig innan tolv när jag ska upp halv sex...

Men men, det är bara jag som drabbas av det ;o).

Milla sa...

Ja, att bli väckt då man sover som bäst brukar kännas förjävligt. Hoppas dagen har passerat utan alltför många gäspningar. Kram

Unknown sa...

Jag svor också över ett och annat TIDIGT i morse. Man känner sig som ett fån i efterhand, men du är inte ensam iaf! Man kan inte alltid hantera saker och ting på rätt sätt ;)

♥ Carina ♥ sa...

Dåligt natthumör är inte att leka med ;)

Ja det är svårt det där att komma i säng på kvällarna. Jag är som du och vill ha MINST 7 timmars sömn. Gärna mer :)
Kram

Ezter sa...

Sover oftast dåligt, man blir helt chockad om man vaknar efter en hel natts god sömn! 8 timmar är minimum! (men ligger oftast vaken några av dem)

Hemma på våran gata sa...

Haha, härligt inlägg;) personligen får hag svårt att somna om hag sitter vid datorn på kvällen. hur jäkla trött jag än är tar det evigheter innan jag slocknar... Men å andra sidan e det ju då man har tid och sitta där :)
Hoppas du sover bättre inatt:)

Anonym sa...

Well det är samma här. Att somna tidigt är som en synd. jag inbillar mig dessutom att det är lätt att komma upp på morgonen. dag efter dag.. när ska man lära sig?!

Anneli Stålberg sa...

Känner igen väldigt väl! Att man aldrig lär sig :)

anette sa...

Känner igen detta problem
:/
Jag behöver minst 7-8 timmar varken mer eller mindre, fler timmar blir jag helt slut på dagen o för få timmar mentalt rubbad.
Hoppas att du har sovit gott och lagom mycket i natt, så du kan möta denna dag med hopplasteg :)
kram

mikael sa...

Inatt vaknade Kakan 00.40 och häll sig vaken i två timmar. Vi turades om att gå runt med honom i bärsele. (gissa vem som fick han att somna?)
Skäms som en hund när jag blir sur på honom för att han inte vill sova. Jag vet att han inte gör det för att jävlas ...