Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 13 februari 2012

Nostalgiskt, men ändå inte bra.

SF-kanalen visade "Bröderna Lejonhjärta" igår och nostalgin sköljde över mig! Jag kom in mitt i filmen när Skorpan och Jonathan skulle gå in i katla-grottan.

Men efter 10 minuter kände jag bara: "Visst, filmen är ju fortfarande fin och tänkvärd och så, men"... Oj oj oj, vad dåligt inspelat. He he!
Man blir verkligen "kräsen" efter att ha sett alla nya filmer med bra effekter och så får man se Katla (draken). I.n.t.e. samma klass, kan man säga... *Skratt*



16 som har tyckt till:

Jess sa...

Håller med dig, nostalgi är det och Katla var ju så läskig då, nu - inte så läskig längre!

madelein - mamma till sex sa...

Haha, ja specialeffekterna är inte att leka med ,)
Ja, det får nog bi lite fest, får se hur det artar sig!

Nettan sa...

Kan bara hålla med dig. Dagens specialeffekter är lite annolunda än då. Men även om det är ganska uselt, mot dagens då vill säga, så är det ändå lite av charmen. Jag tycker vi är så bortskämda med att allt vi ser ska vara nästan magiskt. Likadant med alla tecknade barnprogram som inte är tecknade längre utan animerade. Det blir inte alls lika magiskt nu när man ser en ny film från Disney som för kanske 30 år sedan. Jag tycker det är riktigt synd. Jag låter som en gammal nucka men det är inget hantverk i att göra film längre. / Nettan

Mallan sa...

Haha, men det är ju charmigt och alldeles lagom för barn :-) Kram

desperat hemmafru sa...

Jag kan nog också förälska mig i de äldre filmerna utan specialeffekter av dagens dato. Det blir liksom lite för mycket effekter i dagens filmer och ingenting lämnas kvar för egen tolkning. Känner mg lika stenålders som Nettan ovan. :-)

life.love.baking sa...

usch jag va så rädd för den filmen när jag va liten, tyckte den va himlans läskig!
kanske borde se den nu och få bort den synen på filmen ...

Nyckelpigan sa...

VA?! Är inte draken på riktigt!! Har jag jämt trott ;) Helt ärligt har jag tänkt samma tanke som dig men Astrids filmer kommer hålla hur länge som helst

Anneli Stålberg sa...

Man får se på de där gamla filmerna utan att förvänta sig några storslagna effekter. En bra berättelse är ändå en bra berättelse :)

curlingmamman sa...

Jag älskar den, barne med.kram

Anonym sa...

Räcker för att skrämma mig... ;)

Nett sa...

Visst är den, filmen känns lite B idag om man jämför det med dagens teknik.

Madlar sa...

Hahhaa, nej allt åldras inte med värdighet.

mikael sa...

Jag har inte ens sett filmen ... kanske dags för det nu :)

mikael sa...

Christian Bale (min favoritskådis) gör en fantastisk rollprestation har jag hört :)

Västgötskan sa...

Nyckelpigan:
Ledsen att göra dig besviken, men nej, Katla fanns inte på riktigt. Inte jultomten och tandfén heller.... ;-)

Jo, det är klart att de kommer att göra. De är ju BRA! Men själva inspelningarna är ju inte lika bra. Det var min poäng. ;-)

Sandra R sa...

Den tanken har jag också haft. Nostalgi i all ära, men hur stor var budgeten?
Jag mötte Katla "på riktigt" när jag var liten. Under en scouttävling hade några glada typer fått låna draken och riggat upp henne i skogen. Haha, det var kul!
Hoppas ni får en härlig skidhelg!