Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 14 februari 2012

Alla ♥ dag och pinsamheter.


Firar ni?



Jag skulle vilja säga nej. Eller rättare sagt; oftast gör vi väl det inte. Men anledningen till att jag vill säga nej är kanske inte den man tror. Jag tycker förvisso att det hela är ett reklamjippo, för jag kan uppskatta min sambo vilken dag som helst, året runt!

Men den egentliga anledningn är att jag är VÄRDELÖS på att komma ihåg såna här dagar. Alla hjärtans dag, årsdagar osv... Födelsedagar, DET minns jag (faktiskt). Men årsdagar försvinner av någon anledning in i en tjock dimma. Som sen inte lättar förrän jag överraskas på följande "brutala" sätt;

Jag sitter på ett möte på jobbet och plötsligt knackar det på konferensrummets dörr. In kliver ett blomsterbud och alla kollegorna "Åååh:ar" och "Aaahh:ar" när budet säger att han har blommor till mig.
Själv blir jag tokröd i ansiktet. Inte för att jag skäms över blommorna från älskade, omtänksamma sambon, utan för att jag plötsligt inser att jag fullständigt glömt bort att det är 10 år sen vi förlovade oss.....?!?! :-o


*****  Uppdatering *****

Alltså, det är inte vår årsdag idag. Jag försökte bara få fram en poäng på hur dålig jag är när det gäller att minnas.... Detta scenario utspelade sig för ett antal år sen. ;-)



12 som har tyckt till:

mikael sa...

Ett stort grattis till er!

Ting sa...

Dagen är ju inte slut.
Du hinner uppvakta tillbaka!
Kram!

anette sa...

Varmaste Grattis kramen till dig på eran dag just i dag :).
Så mysigt med blombud ;) hmmm like it...

Grabben i bloggen bredvid sa...

Stort grattis!

Du är inte ensam om att vara datumanalfabet. Mitt minne är ytterst selektivt och datumfacket i min hjärna är nog teflonbelagd.

Detta har jag försökt lösa genom att lägga både förlovning och bröllop på födelsedag och högtidsdag för att öka chansen att komma ihåg det, men det har faktiskt inte alltid funkat ändå :o

Cissi sa...

Jag är grym på att komma ihåg datum och såna saker.. Men sambon är inte riktigt lika slipad där, och börjat se ett mönster... Han friade på min födelsedag, och tyckte att vi skulle gifta oss på hans... ;)

Ska snart fylla i utvärderingen... Väntar bara på att hornen ska växa ut ordentligt först...

Gafflan sa...

Hihi. Jag tycker det var gulligt av din sambo. Själv ger jag aldrig något i samband med årsdagar för maken är urusel på att komma ihåg här vi förlovade oss, gifte oss osv. :D

Trillingnöten sa...

hahahaha...men åh! Då förstår jag ditt dilemma!

Duktiga Tjejen sa...

Då är du som min kille ungefär, han glömmer alla dagar. irriterade mig lite i början, men nu är det lugnt. Vi kommer inte fira något. Mår ju blää.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Man blir alltid glad av blommor:)!

Tillfällan sa...

Hihi underbart

äppelblomman sa...

Ju mer åren går, ju lättare glömmer jag oxå bort dessa årsdagar;-) Jag kommer tex inte heller ihåg vilket datum vi förlovade oss;-)
Ha en fin alla hjärtans dag
Kram K!

Milla sa...

Vi firar inte men tar tillfället i akt och sätter lite färg i vardagen med söta små ord, lite gott fika och bara myser lite extra.
Ha en fin dag, kram.