Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 8 februari 2012

Det har inte alls med ålderdom att göra!

Den här torra, kalla vinterluften som har varit har fullständigt förstört huden på mina händer. Jag, som annars aldrig använder hudlotion, tänkte vara "duktig" och smörja med en fet kräm, utan tillsatser, parabener och allt vad det nu var...

Det blev ju VÄRRE! Händerna såg ut som ett schackbräde!? Och när jag böjde leder/knogar sprack huden och det blödde lite grann och sved något makalöst när jag tränade och fick svett (salt) i dem...! :-O

Äldsta sonen tyckte lite synd om mig, men kunde ändå inte låta bli att  fnittra lite (när han såg rynkorna  sprickorna på händerna) och sa:
"- Mamma, du börjar nog bli gammal."

J.A.G. Ä.R. I.N.T.E. G.A.M.M.A.L.

Jag är bara 25 för sjutton! Sen att jag har fyllt det 6 gånger (snart 7) bevisar väl bara vilken bra ålder det är?!


12 som har tyckt till:

Gaymasen sa...

Haha. Då ska jag fylla 18 jämt. ;-)

Och ja minspelet på bollarna är stört kul. Haha. Älskar det ^^

Anonym sa...

Haha, du är för rolig!
:D

Kram!

Milla sa...

25, skratt, jag är bara 20..tyvärr snart ggr två men säg för guds skull inte det till nå'n.
Hoppas du får bukt med den torra huden för gammal vill man ju inte kallas, skratt.
Kram

Fru Lindholm sa...

Finns små flaskor med olivolja att köpa på apoteket. kanoners säger jag bara. Har använt det på dottern sedan hon var nyfödd. Och det hjälper bra på händerna med.

anette sa...

Trots vuxna barn är jag still 27 år.
Detta med torra händer gör en galen, brukar inte lida att det men nu den sista veckan har det varit torra och trista händer, har dock inte börjat smörja in dom.
Efter din beskrivning så tror jag att jag hoppar det...
Ha en mysig kväll
kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Självklart inte. Du är ju lika ung som jag!

Jess sa...

Jag håller med dig, det är inte åldern. Det är kylan!

äppelblomman sa...

Hi hi lilla söting;-)
Åh ja mina händer är hemska... Jag är beroende av handkräm o lotion;-)
Kram K

Anonym sa...

Det är inte hur många åren som räknas. Det är hur man fyllt dem...

Säger jag som fyllt 25 24 ggr snart. ;)

Anneli Stålberg sa...

Gamla händer vid 25 kan kännas trist :) Men någon salva borde väl fungera. Något med aloe i kanske. Själv brukar jag smörja mina händer med fotsalva, det är väldigt bra och jag har ännu inte upptäckt några fotrelaterade biverkningar :)

Elle sa...

Jag jämför bilden på dina händer med mina egna och eftersom jag bara är 29 *harkel* är det inte våra händer som är gamla. Det ÄR kylan som misshandlar dem!

kattiiiiss sa...

Kylan är inte snäll mot huden.
Skit i krämer, ta olivolja istället. Det är kärlek för huden. Dutta på händerna så ska du se att de är som nya ikväll :-)