Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 11 februari 2012

SJ ringde och ville ha tillbaka kostymen!

Jag såg bara de sista tio minuterna av melodifestivalen. Tydligen tyckte majoriteten av tittarna att David Lindgren var en självklar vinnare.

Själv säger jag så här: Visst, låten var väl ganska ok. Pop som pop som pop...
Men för det första kändes det som en riktigt dålig kopia av ett Eric Saade-nummer. Och för det andra; Skäms på dig, stylisten! Vem sätter på en mörkblå SJ-kostym på en ung kille i ett pop-nummer som (jag antar) ska upplevas som coolt...??!


Det positiva är väl att ingen av gamlingarna veteranerna tog sig vidare. Ungt, fräscht blod behövs!

22 som har tyckt till:

madelein - mamma till sex sa...

Japp, ungdomar behövs. Kolla min blogg, ser du likheterna mellan Ulrik och Per? :P

Chrissan sa...

Haha.;)

äppelblomman sa...

Ha ha du är så rolig;) själv missar jag de där spektaklet varje lördag...:/
Kram K

Anonym sa...

Men hjärtat! Jag tycker att det var rikigt snyggt! haha, en kostym kan vara modernt på rätt person, man behöver inte vara gubbe ;)

Kram och tack för att du är så bra!

Nyckelpigan sa...

Ulrik kunde kvittat, David var helt rätt!

4U2 sa...

Tittade faktiskt på TV idag, den nya Sherlock. serien.

life.love.baking sa...

Jag såg då inte ens, och vet då it ens om ja missat nåt?
Reprisen går väl imorrn...

tur ni hade mer is än så! lät som en skön lördag :)

kram

madelein - mamma till sex sa...

Haha, vist är de sjukt lika, undrar om Per varit ute på byn ;)

Anonym sa...

Jag lånade din bild till min blogg förresten. Jag kände att den passade bra till mitt inlägg :)

kram

Hanna sa...

Det där var ingen snygg outfit!

Shamrock sa...

jag tycker inte att den låten fastnade (men det tyckte de jag tittade tillsammans med)

haha när du säger det så ser han ut som en konduktör

Lady Gaggig sa...

Ja, jag blev riktigt förbannad när jag såg honom!!!!!! Jäkla härm-apa! Någon Saade blir han ALDRIG hur gärna han än försökte! *morr*

Han var INTE bra! Och kostymen var skitful.
Positiv? Jajaja......inte i detta fallet kanske...Hahaha!!

Pöss!
Moj

Anonym sa...

Såg det inte men läste att detta var tippat efter genrepet...

Villa Frejas bokblogg sa...

Heja heja Ulrik i vilket fall.
Sen skiter jag i vilket ;)

kattiiiiss sa...

Asgarv haha
SJ!
Jag tänkte aldrig den tanken, men gillade inte hans styling. Inte låten iheller för den delen ;-)

desperat hemmafru sa...

He, he, Det var verkligen en träffsäker rubrik! Nu när du påtalar det så håller jag faktiskt med. Dessutom hade killen liksom en professionell utstrålning fastän samtidigt var han väldigt menlös ändå... Tacka vet jag förra veckans startfält. Det var myyyycket bättre! :-)

Gaymasen sa...

Vi sa detsamma. Outfiten förstörde allt. De behöver pimpa upp honom lite för låten är skitbra. :-D

Och tack för blomtipsen. Får se hur vi gör, haha.

Anonym sa...

Ulrik var min favorit! Tveklöst.

Jess sa...

Jag tyckte verkligen det var dåligt i dag, men jag är inte den som inte kan ändra mig!

Hemma på våran gata sa...

Haha jag håller med dig till fullo! Hu va det skar sig med musik och styling!
Bankdirektören goes disco liksom...

Camilla sa...

Precis så sa jag då jag såg honom. Visst..låten var poppig och "bra". Men då ska väl sångaren också SE poppig ut!!??
Annars tyckte jag att dom två bästa låtarna gick vidare. Men ännu klår dom inte Loreens låt:)
Kram!

Jempa sa...

Jag missade den här tävlingen, men mitt fb-kommentarsfält var fullt av hyllande till den här killen. Han var väl inte bättre än Loreen..?