Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 1 februari 2012

One of those days...

...nu har jag kommit på varför jag hatar vintern!
Idag var det (för tredje dagen i rad) PANSAR-ISEN från helvetet på bilen, när jag skulle köra barnen till skolan! Det är ju ett fullfjädrat styrkepass att få bort såpass mycket is att man kan se någorlunda ut. (Och då är inte alla rutor i närheten av "fullskrapade"!)

När jag skulle ta på mig bältet var min fingertopp (nej, jag brukar sällan ha vantar på mig) nära att "klibba/frysa" fast på den där metallgrejen man trycker ner för att färsta bältet. F-n...!

Jag vill ha vår NUUUU. Ok?!




21 som har tyckt till:

desperat hemmafru sa...

Ja, det vill jag meeed! Första gången det är minusgrader på dagen här i vinter, men ändå. Sibirienvinden har fasen inte tappat ett dugg varken i styrka eller kyla på sin väg ner genom Europa. Brrrrrr.

Ezter sa...

Instämmer till punkt och pricka. Heter det verkligen så? Lät ju inte klokt!

Katarina sa...

Jag gillar inget med vintern så våren får gärna komma :) Och mina tider jämför jag alltid med samma terräng, väder, underlag mm. Jag är en aningen extrem då det kommer till träning så inget fusk här ;)
Tycker bara att det varit sjukt tungt ett tag nu. Mitt vinterhat är troligen en v anledningarna.

Villa Frejas bokblogg sa...

Börja med ett par vantar så ska du se att det i alla fall blir lite bättre ;)

Anonym sa...

Haha! Så olika man kan se på saker och ting. Tänker på inlägget som jag just skrivit kontra detta. Å andra sidan behöver jag (nästan) aldrig skrapa några rutor. ;)

Cissi sa...

Vill verkligen ha vår jag med, trots att jag inte behöver skrapa några rutor! ;)

Får be sambon ta en bild sen på oss tillsammans i sängen.. ;) Men det går, inte så erogonomiskt kanske.. men vad gör man inte för att få slumra lite iaf! ;)

Är jättenervös och nu är det 4 timmar sen han hoppade!

Unknown sa...

Kollade långtidsprognosen nyss, minst två veckor med ännu kallare temperaturer...

Nyfiken Alltid sa...

Ja fram med våren eller isfria bilar! Det är det jag ska lobba för...

Hemma på våran gata sa...

Instämmer till fullo! Ro hit med våren bara!;)

Fru Venus sa...

1. En Formel 1 bil vill väl varje kvinna ha! Eller åtminstone en F1 förare ;-)
2. Hatar också vinter, men såg ett bra tips häromdagen. När du är ute och kör, på väg hem, stäng av fläkten i bilen en stund innan du är hemma, då hinner rutan kallna innan resten av bilen gör det och då fryser det inte på rutan - funkar! :-)

anette sa...

Usch ! Visst är det superjobbigt med isen och vintern, värre ska det bli under några dagar...
Ha en toppendag
kram

äppelblomman sa...

Men jag gillar vintern iallafall;-)
Här hade vi -14 idag...
Och så har vi carport, de är grejer det då slipper man skrapa rutorna;-)
Kram K

Lippe sa...

Jag som också väntar i det längsta med att använda vantar går ut och startar bilen fem minuter innan det är dags att åka, blir lättare att skrapa då.
Här ska det bli ännu mera vinter nu....
Jag tycker iofs om vintern men i vissa stunder längtar jag efter värmen!

Alexandra sa...

Ska vi komma över med en kupévärmare? Så med lite planering dagen innan så slipper man isen och man får en "varm" bil ;)

oumberligating sa...

Tycker vi bestämmer det unisont....våren är här om än lite kylig!
Vid datorn som vanligt Oumberlige Peter, inte bara i din dator, nu även i dina drömmar! (ler)

kattiiiiss sa...

Jag håller med!
Ge mig sol :-)

Anna sa...

Jag är så benägen att hålla med dig! En av dom mesta negativa sakerna med vintern är lätt att behöva skrapa bort pansarisen från rutorna i tid och otid. (Kanske helst otid då man egentligen inte har tid.)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Därför som jag älskar min carport:)!

♥ Sojka ♥ sa...

Idag känns det som att febern gått ner.

Kram! :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Positivt iof att få till ett "gratis" träningspass när man skrapar bilen. Men förstår att det inte var så kul med det förfrysta fingret...

Gurtah sa...

Om man inte skriver skit om sambon för att han är snäll och värmer upp bilen, så kunde styrkepassen varit färre... ;)) *puss*