Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 22 februari 2012

Va? Är det inte julafton (del 2)


Glädjande att höra att förra inlägget gjorde er dag. Synd att ni inte har känt mig IRL, för "lite" klumpig som jag är har det hänt mycket pinsamt genom åren... Hihi! ;-)

Till något helt annat...
Jag som aldrig brukar kunna hålla liv i några blommande blommor, förutom den tacksamma orkidéen (som uppenbarligen älskar att bli misskött); Tror ni inte sjutton att julstjärnorna stormtrivs? Överallt får jag höra att de är sååå svåra. Eh.... Mina får vatten typ en gång i månaden och ändå lyckas jag inte ha ihjäl dem. Även om vi snart är inne i mars har jag inte hjärta att slänga dem...

Så om ni någon gång runt midsommar råkar går förbi ett hus i de västgötska skogarna och det står julstjärnor i fönstret är ni välkomna in på en kopp kaffe! Bara så ni vet. ;-)



PS. Varför bli de nya skotten gröna och inte RÖDA??


17 som har tyckt till:

Duktiga Tjejen sa...

Klart du inte ska slänga den, man kan inte slänga nått som lever!

Min amaryllis blommade först i januari... hm... Slängde den häromdagen, men då var den 100 % vissen.

Anonym sa...

Min förra julstjärna höll jag vid liv ett år!! Den fick uppleva två jular! Den fick stå ute på sommaren, misskött men levde gjorde den!

Ezter sa...

Svar på ditt PS. Det är för att julstjärnorna är preparerade till att bara blomma en gång. Så småningom kommer du att ha en helt grön växt!
Hade det en gång och en kompis som är trädgårdsmästare talade då om ovan för mig!

Milla sa...

Kanske behöver jag en och annan julstjärna i mina annars så blomsterlösa fönster, skratt. Här dör t o m kaktusarna. Susar jag förbi så tar jag gärna en kopp ;)
Kram

kattiiiiss sa...

Min sån lever också fortfarande haha
Det är första året!
Annars brukar mina alltid dö.

Kram

Carina Sjölund sa...

Du är precis som jag.
Förra året hade jag min kvar länge, fin som rackarn var dom :)

Tack för inbjudan till en kaffetår :))
Kramen♥

Susjos sa...

Haha! jag brukar oxå lyckas med just julstjärnor..så typiskt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, det är därför jag aldrig köper julstjärnor. Det och för att jag är allergisk mot dem. Typ det enda jag är allergisk mot faktiskt. Kommer jag förbi på kaffe får du slänga ut dem ;)

h sa...

Julen varar ändå till påska vet du väl. ;)

Trillingnöten sa...

Om jag ska komma in på fika får du allt bjuda på julskinka och julmust till den där julstjärnan :p

Mamma till tre Prinsessor sa...

Tack <3

Shamrock sa...

Har lärt mig att bladen bara är röda en gång dvs när man köper den. Lyckas man sen hålla liv i den ser den lite tråkigare ut eftersom den är grön.

Men du "julen vara väl till påska" eller sjunger man inte så

Anonym sa...

Haha! Påminner mig om när jag arbetade på sjukhuset för i tiden då en av kamraterna älskade att försöka hålla dessa stjärnor vid liv och vi andra var mindre förtjusta i det om man säger så. I smyg vattnade någon stjärnorna med handsprit. Sedan var det lilla problemet ur världen... ;)

Anonym sa...

Hålller med duktiga tjejen! Du FÅT INTE slänga något som lever :)

God jul fina du!

Lippe sa...

Ge dem inte handsprit!!!
Tack för inbjudan ;)

Malla sa...

ja den har säkert färgmedel i vattnet vid jul och sen när du vattnar med vanligt blir den grön :P

Anneli Stålberg sa...

Visst är det konstigt! När man vill att en blomma ska överleva så går det inte och när man inte vill ha dem längre så överlever de hur länge som helst :) Skumt!