Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 29 februari 2012

Nya rön! Hälften räcker alltså.

Jag håller på att fila på svaren till era frågor. Don´t worry, I´ll be back, som käre Schvat... Shwerts... Schwarrrrt... Ja, ni vet vem, en gång sa.

Klockan är nu 05.43 och jag läste på DN.se att de nya rönen angående nattsömn inte alls är 8 timmar sammanhängande sömn. Fy tusan vad skönt att höra! Nej, 4 timmar sen ca 1-2 timmars vakentid och sen 4 timmar igen, är den "nya svarta".

Fyra timmar har jag fått till nu alltså. Sen väckte katt-helvetet  en halva huset. Jag gick upp för att byta blöja på lill-skiten samtidigt som sambon gjorde välling. Det visade sig att lilleman hade skitit lite och i jakt på våtservetter i kolsvart mörker, visade det sig att sambon lämnat våtservettshållaren TOM..... *Suck*
Vid öppnande av ny förpackning med en hand (den andra hållandes i benen för att inte smutsa ner allt med bajs), så kissar ungdj.. den söta lilla grabben ner golvet, den nya blöjan och lite på sig själv. Lovely....

Så efter att han fått välling gick jag upp. Ingen idé att lägga mig, sova 40 min och sen ringer väckarklockan... :-P
Nu får jag vara en timme till, sen borde jag alltså gå och lägga mig igen. Undra om det är ett giltigt skäl att vara borta från jobbet...?





27 som har tyckt till:

life.love.baking sa...

Huvva! Jag förstår om du är trött nu.
Själv ha ja haft en j-vla FB-uppdatering i mobilen som plingat flera ggr inatt och ja ha varit för trött att ta bort den. Ångra mig efter c femte ggn dock :/
Hoppas du får en bra dag!

Petra sa...

Blääää för sådana nätter.

kattiiiiss sa...

Åhh fy sjuttsingen!
Hoppas att du kan få till en powernap på lunchrasten.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Oj, vilken start på dagen :)

Sv: Så länge det kommer snö måste man skotta (ofrivilligt medlemskap) Snöskottning = friskis och svettis pass.

Trillingnöten sa...

Du gör ju typ allt rätt! Förutom att somna igen 4 timmar..men i alla fall. Du är halvvägs där!

Gafflan sa...

Hihi. Känn betryggande att höra rönen om sömnen även för en medelålders kärring som tillbringar mycket tid vaken fast hon är trött. Sova är såååå överskattat. ;D

Villa Frejas bokblogg sa...

Men vad bra! Det var nämligen exakt så jag sov inatt. Något barn vaknade nämligen i natt för att gå på toaletten - och våra barn går som elefanter = DUNK DUNK DUNK! Jag brukar inte vakna, men i natt så... och sen gick det inte att somna om på bra länge. Rätt i tiden alltså.
Men jag kan hålla med - katthelvete ;)

Nyfiken Alltid sa...

Åh, jag är så tacksam att vi är förbi "byta blöjor mitt i natten stadiet". Inte för att det betyder att jag får sova hela nätterna. Nej inatt så störde nyckelpigorna...

anette sa...

Avbruten sömn är så inibomben slitsamt, lider med dig.
Skönt med nya rön för visst blir man lätt stressad när dom hela tiden propparenfull med 8 timmars sömn för att kroppen ska hinna hinna repa sig för nästa dag osv.
Du får krypa i säng tidigt i kväll. Hoppas att du orkade i väg till jobbet och att du får njuta lite vårsol i dag, för det är bra det också :)
kram

Anonym sa...

Haha! Det är sånt här man kan skratta åt efteråt även om det inte känns så roligt när det pågår. ;)

äppelblomman sa...

Skönt att höra att man inte "behöver" sova 8 timmar... Minns inte när jag gjorde de sist? Men de är inte mina barns fel, nej de är mitt eget för att jag inte lägger mej på kvällarna...:-(
Hoppas de går bra på jobbet trots din sömnbrist!
Kram K

Duktiga Tjejen sa...

Jag sover typ 12h per sygn i snitt nu. Helt otroligt vad trött jag blivit av denna graviditet. I lördags somnade jag kl.18 och sov till måndag kl.10 (fast vaknade då och då och åt).

Åsa sa...

Usch då... fick en liten flashback från småbarnsåren här... Nu håller de en vakna på andra vis.

Cissi sa...

Känner igen det där.. lider verkligen med dig.. Men 4 timmar låter ju toppen... frågan är bara hur man ska få till de där ytterligare 4 timmarna... ;)

Anonym sa...

Oj, du ser lite trött ut!
Men det ska man göra på morgonen, allt annat är obehgaligt :P

Kramen till dig finis!!

Guldkorn by Elin sa...

Oh dearest! Det där lät inte så roligt. Jag blir väckt av hundskall på nätterna men det är lite lättare att tysta en hund än en bebis tänker jag.. och framför allt behöver jag inte byta på honom ;)
Hoppas att du tar dig genom dagen och får sova liiite mer i natt.

Malla sa...

Men himla vad bra att veta för jag sover max 6 timmar per natt. Jag har itne tid att sova mer ;)

Fia sa...

Han har pratat om att han vill ha en fyra så det är mycket möjligt hahaha

Anonym sa...

Oj, du ser inte så morgonpigg ut på bilden. Men om man inte ser trött ut så är det omänskligt. Jag såg att du kommenterat i min blogg 06 imorse! Oj, oj, då sov Stoffe gott :)

Kraam

Jess sa...

Enligt mina rön är det där helt fel! ;)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha! Kul. Att läsa. Mindre kul i real life kanske:))

Anki sa...

Sötnos!! :-D

Hoppas du får sova bätter i natt! :-)

madelein - mamma till sex sa...

Tror tyvärr inte att det kan räknas som ett giltigt skäl riktigt ännu. Låt mig veta om du får igenom det dock så skall jag implementera det på min chef!

Nyckelpigan sa...

Jag får alltid för lite sömn, varje natt likadant. Kommer aldrig i säng i tid. Fler timmar på dygnet tack!
Hoppas du sover som en stock i natt :)

curlingmamman sa...

Din stackare, hoppas du fick sova bättre inatt! kram

Hemma på våran gata sa...

Hihi vad roligt skrivet!:) hoppas du hade en bra dag trots lut sömn?!
Kram vanja

Suzan sa...

Great! Mer tid för träning!