Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 6 februari 2012

Blod och panik!

Vi var hos barnens farfar och farmor en stund igår kväll. Deras soffa är något lägre än våran, men vi hade inte en tanke på detta. Inte förrän lill-skiten fick för sig att testa sina klätter-egenskaper....
Han kom halvvägs upp gjorde sedan en praktvurpa och slog huvudet i bordskanten på vägen ner.

Illvrål och när jag och sambon rusar in för att ta upp honom så börjar det rinna blod över halva hans huvud. Jag fick lite halvt panik och äldsta sonen börjar storgråta. Jag lyckades lugna mig såpass att jag kunde lugna äldsta sonen. Samtidigt som farfar (som är sjuksköterska) och pappa tar hand om såret.

Det ser inte mycket ut för världen, men spruckna ögonbryn blöder något makalöst!
(Hälsar mamma med hjärtat i halsgropen!) :-O





11 som har tyckt till:

Milla sa...

Usch, vad det känns i föräldrahjätat då ens barn slår sig. Ögonbryn blöder ju nå´t enormt och innan man ser varifrån det blöder i huvudet så hinner ju tankarna skena iväg med en :/
Skönt att det verkar ha gått bra. De är tåliga de små liven. Kram

Trillingnöten sa...

Stackars liten! Jag får också lite panik när det är så mycket blod!

Ting sa...

Usch vad läskigt!
Tur att det gick bra!

Ezter sa...

Usch, ja man blir så rädd! Tur det inte var värre!

Åsa sa...

Sonen här gjorde en liknande grej på dagis när han var liten. Fick åka till vårdcentralen och få ögonbrynet ihopatejpat. några år senare tyckte han det var synd att det inte vart värre... för det kunde vart coolt med ett ännu större ärr ;)
inget ont som inte har något gott med sig

Duktiga Tjejen sa...

Aj aj aj då, skönt att ni plåstrade om det!

Nyckelpigan sa...

Finns inget värre än när sina hjärtan skadar sig. Minns när vår tjeja drog huvudet i bordet & bet RAKT igenom sin underläpp med sina sylvassa tänder i underkäken. Blod som rann både på insidan & utsidan av läppen... Jösses! Gick bra till slut dock..

Cissi sa...

Usch! Stackars! Ögonbryn och i munnen blöder något vansinnigt utan att behöva vara så farligt egentligen...

haha, XX är inte så mystiskt som det verkar.. bara att jag ska komma ihåg att fylla på.. men vi kan ju lossas att det är något oerhört spännande och glamoröst.. ;)

Fia sa...

Ååå lilla plutten då!

Jempa sa...

Å stackarn, och förstår att du nästan dog av skräck. :)

kattiiiiss sa...

Stackars liten ❤