Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 5 februari 2012

Scenskräck, hingstar och "tonåringar"...

När man läser på en inbjudan:
"Med hingsten från Fjällbacka. Välkomna till xxxxx bygdegård" så blir man (eller i alla fall JAG) lite fundersam. Hingst? Bygdegård??

Men platsen spelar inte så stor roll när sällskapet är bra. Mina arbetskamrater är bäst! Jag hade grymt roligt igår kväll. Foton finns, tagna av min chefs chef, men de är förmodligen redan raderade av vår korrektur-avdelningen (eller kanske inte?)  ;-)

Det bjöds t.ex. på sångtävling och stå på scen är INTE min grej. Men efter ett par glas vin  så överlevde jag det också, konstigt nog...! 


En annan sak jag konstaterade igår var följande (Obs! Min alldeles egna, grovt generaliserande teori):
* Pojkar upp till ca 22 års ålder dricker för mycket och blir ofta extremt jobbiga och "se, här är jag-bekräftelsesökande".
* Män mellan 23 och ca 45 års ålder klarar av spriten förvånansvärt relativt bra!
* Gubbar över 45 år tycks komma in i någon slags "pre-tonårs-ålder" och beteer sig ungefär som de unga pojkarna. Vilket i sig kanske inte är värre, men det känns liksom bara mer fel på något sätt.



Om jag är pigg idag? Jodå, men allting är väl relativt.






15 som har tyckt till:

Anonym sa...

Haha! Ganska träffande beskrivning av pojkar och män. Fast tur att det inte riktigt gäller alla ändå... :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag gillar din generalisering och tror att den stämmer till punkt och pricka :)
Pigga på dig nu med massvis kaffe.

Sv. skönt att det inte ska göra så ont att tappa nageln. Hon klagar lite då och då men då kanske det ändå inte är hela världen.

Nettan sa...

Hihi, jag tror det stämmer ganska bra med männen :-). Några år till innan kära maken går över på den tonårsstinna sidan igen ;-). / Nettan

kattiiiiss sa...

Haha så kan det va'
Härligt att kvällen var trevlig!

Joanna Björkqvist sa...

Intressant reflektion och du kan ha en poäng där! :)

Hur är det med flickor och kvinnor...? Samma tendens?

♥ Carina ♥ sa...

Jag gillar din teori! Jag stödjer den faktiskt! ;)
Kram

desperat hemmafru sa...

Ha, ha! Kul med firmafest. Märkligt att du gjort samma iakttagelser som mig angående grabbar och män. Mest har jag iakttagit min egen pojkvän/man de senaste 20 åren. Måste jag säga att han just fyllt 45... J-kligt jobbig ålder. Och pinsam.

Anna sa...

Ha ha bra läsning!!
Drick mycket kaffe :)

Åsa sa...

Vi går inte in på hur vi kvinnor blir av alkoholen va? ;)

Hemma på våran gata sa...

Haha XD kul reflektion och ack så sann!

Nyckelpigan sa...

dagen efter kvällen före känns alltid som att det inte var värt det man tyckte på kvällen. De där drinkarna man tyckte var så goda känns inte så smarta helt plötsligt hahahaha Men någongång ibland är det helt klart värt det. Med kaffe kommer man långt Kram

Anneli Stålberg sa...

Vilken intressant sammanfattning av män och alkohol :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sångtävling låter läskigt! Skönt att det gick bra:)!

mikael sa...

Haha, Hingsten från Fjällbacka :)

Din teori om alkohol och män stämmer väldigt bra tycker jag.Men gäller inte samma för kvinnor också?

Västgötskan sa...

Mikael:
Eftersom jag tillhör "mellanskitet" just nu, så kan jag svara "jodå" på den frågan. Ha ha! :-D