Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 26 februari 2012

Hur kan man glömma?

Varje år glömmer jag hur fullkomligt underbara de där första vårkänslorna är. När det sedan varit ljust och varmt ett tag tar man liksom det för givet. Nu spritter det i hela kroppen och man har lust att dansa på ängen ibland blommorna (eller nåt sånt...Ha ha!)

Varje årstid har förvisso sin charm. Och ombytliga som vi är har vi en tendens att längta efter den årstid som det inte är just nu/då. Men just våren har jag svårt att "längta bort". Jag har själv inga problem med pollenallergi och det kan ju vara lite avgörande (?) :-)

Det är däremot någon grå hinna (vad nu det är för något?? *harkel*) över fönstrena här hemma, men de ignorerar jag! Vem behöver SE ut, när man kan ut? ;-)




9 som har tyckt till:

Petra sa...

Visst är det underbart ned de första vårkänslorna. Det värsta är ju hur sketna fönstrerna är. Fönsterputs får det bli till påsk :-)

Shamrock sa...

Men oj vad mycket vår ni har! Vi har fortfarande snö

Anonym sa...

Våra fönster är i samma tillstånd men jag väljer också att gå ut!

Åsa sa...

Visst är våren underbar!!
Just därför vill jag aldrig åka utomlands på våren, sparar gärna det till frammåt höstkanten.

Och du, du har helt rätt inställning till fönstren! =)

kattiiiiss sa...

Jag älskar våren. Men ungefär i samband med påsken så kommer pollenallergin som ett brev på posten. Men det finns medicin för det också. Så jag är en vårälskare trots allt ;-)
Kram

Mallan sa...

Våren är verkligen min favoritårstid :-) Kram

Jess sa...

Härligt underbart väder och våren är verkligen på gång!

Ingmarie sa...

Förvisso har varje årstid sin charm men problemet som jag ser det är att vintern tar alldeles för mycket plats och sommaren för lite!
Höst 1-2 månader, vinter 2 månader, vår 1-2 månader och sen resten sommar. Så vill jag ha det! :-)
Du vet väl att den där grå hinnan är till för att även fönsterputsarna ska ha jobb.;-)

4U2 sa...

Håller helt med dig! ;)