Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 27 oktober 2011

Som fisken i vattnet!

I eftermiddags var det första simlektionen på 3 veckor för äldsta sonen. För två veckor sen ringde simskolan och avbokade, för de hade varit tvungna att tömma bassängen på vatten och förra veckan var sonen sjuk.

När vi åkte dit erkände sonen att han var lite nervös den här gången.
Det började väl lite sådär. Han skulle simma en längd i stora bassängen men kom bara 10 meter och högg tag i kanten i halvt panik. Sen simmade han 5 meter till, högg tag i kanten och stannade sen ytterligare en gång.

Innan han gick ner andra gången sa jag:
"- Kom igen nu. Kämpa! Jag vet att du klarar detta!"
Och det gjorde han. När han kom upp sa han:
"- Mamma. Vilken tur att jag gjorde som du sa!"

Ha ha! Ja, om det bara är en tillsägning av mig som behövs, ska vi nog komma på massa saker jag ska säga åt honom att kämpa för/om!  ;-)

Han fick även hoppa från kanten och klarade därmed "Silverfisken". Mycket stolt son (och mamma)! 


11 som har tyckt till:

Anonym sa...

Sv; Kul att du hänger med:)!
I headern kan du läsa om blue!

Elle sa...

Grattis till silverfisken!
Duktig kille du har!
Bra att de lyssnar till mammas goda råd. Synd att de inte gör det lite oftare.

Ann-Sofie sa...

Ha ha de små liven :) jo mycket finns det som man kan säga åt dem att kämpa för/om :)

Nett sa...

Både stolt son och mor där :)

Sara, mamma till tre små troll sa...

Haha nästan gång lägger jag upp en video så alla får höra istället :P

äppelblomman sa...

Åhh hejja killen! O hejja dej som är så peppande!
Grattis till silverfisken!
Kram K

Malla sa...

härligt! :D man måste peppa lite, då brukar det gå bra :) tänk bara om de små liven alltid kunde lyssna på oss? ;)

- sa...

Dutti kille! Han börjar lära sig att mamma vet bäst dessutom. Smart av honom ;)

Västgötskan sa...

Ja, vi får väl se hur länge det hänger i... (Att han lyssnar på mamma, menar jag). Ha ha!

kattiiiiss sa...

Vilken duktig kille!
Fortsätt heja på honom :-)

trevlig helg!
Kram

Jennie sa...

Alla knep är bra utom de dåliga, visst är det så? :)

Jo men, västgöte i både själ och hjärta - det är väl egentligen jag också, även om hjärtat är väldigt insyltat i 08-or. Jag försöker förtvivlat få barnen att anamma tjocka "l" och att säga "schex", men de låter iaf som Stureplans-brats...