Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 26 oktober 2011

Det är ju det jag alltid har sagt!

Silvertejp is "da shit" som fjortisarna säger. (Om de nu fortfarande säger det?)

Ryanair lagade ett av sina plan med tejp. (Vad som såg ut att vara silvertejp). Efter 20 minuters flygning var de tvungna att avbryta flygningen.



Synd. Tanken var ju jäkligt god! Exakt det rådet får "mina"/våra kunder när de ringer till jobbet också. Finns det inte tätningsringar eller proppar säger jag:
"- Använd silvertejp. Funkar hur bra som helst!"


(PS. Ja, jag är ironisk! Till skillnad från Ryanair...) :-P

4 som har tyckt till:

- sa...

Fick samma tanke när jag läste artikeln igår, eller när det var. *lol* Jag flinade lite när jag tänkte på facebookgruppen "går det inte att laga med silvertejp är det trasigt" Haha :D

desperat hemmafru sa...

Inte f-n måste man vara ironisk! Silvertejp ÄR da shit (obs jag är född i slutet av 60-talet så jag tycker att det funkar väldigt bra med "da shit"...). Förvånar mig inte ett dugg att man lagar flygplan med det (eller, jo lite kanske)!

Nett sa...

Haha, ja nog funkar silvertejp till det mesta ;)

Visst är det så om jantelagen, jag skulle nog kunna räkna upp bra egenskaper som jag har fast svårt att fota det i en fotoutmaning som onsdagstemat ;)

Ha en fin Onsdag!

Petra sa...

Hu vad skrämmande!