Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 18 oktober 2011

Billliga stövlar (förhoppningsvis). Inte lika billig jacka.

Min älskade, fodrade skinnstövel gick sönder imorse. I ett desperat försök att få loss dragkedjan (som sagt fast i innerfodret) tog jag till en polygrip. Inte helt smart kanske, nej... Men vad skulle jag ha gjort? :-P

Själva dragkedjan lossnade från ena sidan och åker nu alltså upp och ner på bara en "kedja", plus att den lilla biten man håller i när man drar i den gick av på mitten.
Jag åkte till stan och lämnade in den hos skomakaren och han skulle titta på det tills imorgon. Jag frågade lite försynt vad han trodde att det skulle kosta ungefär, om det gick att laga.
"- Tja, runt 70-80 kronor skulle jag tro".
Sjuttio - åttio kronor??! Laga på, för sjutton!

Sen var jag inne en snabbis på intersport innan jag hämtade sönerna på skola/dagis. Fastnade för en underbart tjock och go vinterjacka. Det hade behövts en dag som den här. (Regn och blåst till förbannelse). Men 3.200 kronor...?! :-O
Det får helt enkelt bli en annan gång. När man inte är föräldraledig och "rik". *hrm*

8 som har tyckt till:

Yohanna i Las Palmas sa...

Jissed vad dyrt OCH billigt ;)
Laga på ha ha.

Kom förbi här via en kopp kaffe och kikade lite.

Hälsningar
Yohanna

Barnens Hjältar sa...

Ja, satsa på skorna, jackan får du ta en annan gång :P
Jag köpte en jacka för två år sen för 1000 kr det tyckte jag var dyrt :P

Anna sa...

Jättesnygg jacka, ja priset var inte snyggt!!
Du kanske får en av tomten :)
Kram

Fru Gårman sa...

Det var en expensive jacka och very sheep (haha) skolagning.

Chrissan sa...

Undrar hur många jackor av det billigare slaget man kan få för samma pris tänker jag då genast.
Skulle aldrig ge så mkt för en jacka...

Nett sa...

Ja för det priset kan det vara värt att laga dem :)

Västgötskan sa...

Chrissan:
Nej, du har rätt. Jag har aldrig gett så mycket för en jacka tidigare heller! (Och vet inte om jag kommer göra det nu heller).

Men den var verkligen underbart varm och go´! :-)

Västgötskan sa...

Fru Gårman:
Lite trött, måntro...? ;-)

Yohanna:
Kul att du hittade hit! :-)