Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 13 oktober 2011

Här rinner skiten...

Äldsta sonen är för tillfället väldigt noga med vem som kommer först. Ibland är det även viktigt att komma sist. Lite beroende på vilka regler han själv sätter upp. Märker han att han inte KAN komma först, så är det den som kommer sist som vinner. (Såklart...)

Häromdagen när vi skulle åka till dagis/skola så satte sig mellansonen först, sen satte jag in lill-skiten. Äldsta sonen stod då (såklart) kvar utanför och väntade på att jag skulle sätta mig före honom. Vilket jag gjorde. När vi åkte iväg började han sjunga:
"-Ettan förlora, tvåan vann. Trean tappa´ byxorna så skiten rann! Fyran kom till godisland!"

Mellansonen struntade fullständigt i att han kom först (och förlorade). Däremot räknade han snabbt ut (vilket jag tyckte var rätt imponerande (?) med tanke på att han nyss fyllt 3 år): 

"- Ha ha ha! Mamma tappade byxorna så skiten rann!!!"

Jättekul. Verkligen. ;-)

7 som har tyckt till:

Josefine - Boss i Familjen Hoppsan sa...

Åh så härliga dom kan vara ibland! :)

Anonym sa...

Vilka godingar... :)

desperat hemmafru sa...

Intelligent son du har! :-)

Malla sa...

hahah :D
underbar header du skaffat dig - å snygg är du! :D

Västgötskan sa...

Ja, de tänker till när de vill... ;-)

Tack snälla Malla! :-)

Mollamaja sa...

Jag har en systerson som fungerar väldigt likadant :)Anpassade regler liksom.

Fru Gårman sa...

Hahaha...