Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 31 oktober 2011

Bitterfittan Västgötskan



På tal om Halloween. Jag är lite "anti" hela konceptet. (Ja, jag kanske är tråkig?) Jag förstår att det är roligt för barnen, men hur kul är det för alla som inte vill ha massa ungar springandes vid dörren och blir "tvungna" att köpa hem massa godis för att inte riskera att få ägg eller toapapper i brevlådan/fönstret/dörren/trädgården?

Själv bor jag ju på landet, så problemet är nästintill "non-existing". (Tack och lov). Annars ska det köpas pumpor, utklädningskläder till alla partyn/kalas osv osv...
Man undrar ju hur många "högtider" vi ska bli pålurade av detaljhandeln och övriga branscher innan vi reagerar?

Fy f-n, vilken bitterfitta jag lät som i det här inlägget kände jag nu... Men ja ja. You get the point!

13 som har tyckt till:

Ann-Sofie sa...

Här går man bara upp till hus som har en lykta tänd utanför :)
Själv så slipper jag alla barn :) eftersom jag bor i ett complex :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

SV; Jag betalade minsann! 39 kronor för ett år till, haha.
Känns gött:)

Nettan sa...

Jag gillar inte heller alla dessa nya högtider som kommer enbart för handels skull, iaf från början. Kan hoppas det är som Ann-Sofie säger så det bara är där det finns en lykta för annars ligger vi risigt till som bor mitt inne i ett villakvarter. Det känns lite mer rättvist att det är dom som är med i leken som får tåla leken medans vi andra "bitterfittor" slipper ;-). / Nettan

Tove Kungsholmen sa...

Skrev precis ett inlägg om just det! Det är ett HELVETE kan jag tala om...

Malla sa...

Det finns för få bitterfittor i sverige - heja dig!

Amanda sa...

Haha, jag är jultokig året om! ;) Fast det är i oktober det börjar visa sig :) Hihi.

äppelblomman sa...

Inte en endaste här som plingat på;-) Gött det! O visst är det gött att få vara en bitterfitta ibland;-)
Kram K

Sara, mamma till tre små troll sa...

Jag tycker det är mysigt och roligt när utklädda barn kommer däremot blir jag vansinnig på alla ungjävlar rent ut sagt som ringer på utan att ens klä ut sig och sen tigger godis, good fucking luck säger jag bara finns inget att hämta här då och jag drar mig inte för att jaga efter dom om dom "busar" när dom inte lagt ner möda på annat. Så även om jag gillar det härliga med utklädda barn så är ja en riktig bitterfitta jag med när det kommer till lata idioter som bara vill ha snask.

Sv: Då ska du se hur dom andra traskar på, känner att jag ligger lite efter men va fasen får väl vara glad för att jag lyckas slita mig från datorn en liten stund iaf haha ;)

Västgötskan sa...

Skönt att jag inte verkar vara ensam. Ha ha!

kattiiiiss sa...

Då är jag också en bitterfitta!Vet inte hur många gånger det ringde på dörren igår... ahhhh!
Jag fick nästan spel!
Jäkla tiggeri är vad det är....

Villa Frejas bokblogg sa...

Och jag håller med dig. Det är kul för barnen så okej att få sminka sig och helt fredligt knacka på hos gammelfaster ;) Annars nej! Och jag är oerhört glad över att bo på landet och slippa köpa hem godis till tiggare :)

Nett sa...

Vi köpte hem godis här, men ack inte en enda ringde på dörren här så vi är skonade och dessutom en hel skål med godis över ;)

Gröna anna ja, den servisen kommer från min mormor.. jag skulle själv vilja ha fler delar som ex uppläggningsfat och skålar osv.

Västgötskan sa...

Nett:
Åh, vad synd att du fick godis över... *ironisk* ;-)