Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 11 oktober 2011

Here we go again....

(...som Super Mario Bros säger).  :-P

Jag vill först bara tydliggöra att jag förstår att influensan kan vara farlig för vissa!
Men! Läser man media så är det rena domedagstexterna (igen).

"Vaccinet kan göra skillnad på liv och död!"
"Minst en och en halv miljon svenskar riskerar att bli riktigt sjuka om de drabbas av influensan."



Jag är helt övertygad om att de människor som ligger i riskzonen/grupp vet om det! Varför ska media varje år skriva sånt här och skrämma upp halva befolkningen?

Även om det inte pratas om svininfluensa. Än... Vänta bara. Det kommer. Kom ihåg vad ni läste det först.

4 som har tyckt till:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Tröttsamt! Som så mycket annat.

Anaiah sa...

Därför att det är sant! För de som tillhör riskgrupperna och för några olyckliga som inte gör det. Sen är det upp till oss vanliga medborgare att sålla sådant som kan räknas till bakgrundsflimmer. Jag vet inte, jag tycker inte att det är mycket att klaga på.

- sa...

Ja kära nån. Tillhör man ren riskgrupp är det en god idé att vaccinera sig men annars? Varför skulle man? Inte kul att få flunsan visserligen, men man har ju ett visst immunsförsvar sen, som jag inte är övertygad om att vaccin fixar (inte utan risker och biverkningar!) Själv har jag haft influensa 3 ggr i hela mitt liv och jag är 47 år. Svininfluensavaccinet vägrade jag. Min dotter tog det och blev jättesjuk dan efter och hon är ALDRIG sjuk annars. Nåväl. Man irriterar sig som fan på kvällspressens idiotrubriker om allehanda "dödliga sjukdomar". Vafan..tom nageltrång kan ju vara en dold dödlig sjukdom enligt dem, förmodligen?! Och läkemedelsindustrin jublar åt rubrikerna antar jag!! Känns lite sponsrat, va?

Västgötskan sa...

Anaiah:
Jo, men det är ju just det; Många sållar inte bort..
Många tror på tidningarnas rubriker till 110 % och stressar upp sig i onödan!

Som sagt, de som har hjärt-/kärlsjukdomar, diabetes och gamla människor. De brukar väl (nästan) alltid vaccinera sig ändå. Varför stressa upp resterande del?