Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 22 oktober 2011

Gör vad du vill. Bara den du gör det emot sover?!

Läste ni om de två killar som blev anklagade för sexuellt ofredande, då de hade tagit kort när de blottade könsorganen och gjorde "high five" ovanför den sovande kvinnan.


De blev friade (!) efter att Stockholms Tingsrätt fastslagit att kvinnan sovit och på så sätt inte varit medveten vid det hon hade blivit utsatt för...

Jaha. Ok. Om någon som sover eller är utslagen, blir våldtagen är det också helt ok, eftersom offret då ändå inte "upplevt" händelsen??
Fullständigt idiotiska argument!


6 som har tyckt till:

Barnens Hjältar sa...

Ja jag läste om det i en annan blogg, helt absurt. Jag skulle klassa det som hjälplöst tillstånd jag.

- sa...

Man upphörs aldirg att förvånas!!! GRRR! Det finns ju nåt som kallas för att vara försatt i hjälplöst tillstånd, som ska användas om man blir våldtagen om man är drogad, onykter eller sover! Eller på annat sätt har blivit satt ur spel så att säga. Så varför i helvete använde de inte det?! Det verkar som om domstolarna många gånger är fruktansvärt okunniga när de dömer i mål som handlar om sexuella övergrepp...:( FY!

Fru N. sa...

Inte klokt!!

Malla sa...

SJUKT!! det är allt jag har att säga.

Petra sa...

Sä jäkla sjukt, blir så arg när man läser oim det.

Villa Frejas bokblogg sa...

Fy fan!