Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 5 oktober 2011

Den jag är...

Det är konstigt att man kan uppfatta sig själv på ett sätt, men får höra av andra att man framstår på ett helt annat...  :(

Hur ska man göra för att vara samma person utåt som man är på insidan?

4 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Inte en aning, jag uppfattas ofta som ett "rejält rövhål" men sådant är inget att "fästa sig vid", folk har så konstig smak så!
Har egentligen aldrig brytt mig om vad folk tycker, min ödmjukhet på bloggen är bara en skimär! (ler)
Om du nu skulle bry dig det minsta så gillar jag dig och din blogg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS:Hm...det var ju inget egentligt svar, du kanske får några bätre tips under dagen!

Unknown sa...

OJJ .. den fråge ställningen har jag brottats med i FLERA år.. !!
Varje gång jag har träffat "nya" vänner så tänker jag.. NU ska jag vara så, säga så känna så.. Men på nåt sätt så funkar inte det. MAN ÄR DEN MAN ÄR.. Nu IDAG tänker jag så här.. Passar det inte så piss OFF.. HÅRT kanske men så får det vara.. Om nån inte vill vara med dig utan vil göra om dig.. VARFÖR stanna i det förhållandet (oavsett man, kvinna, vän, släkt, arbete !! Nä du Malin, var den du är och STÅ på dig.. DU är unik för den du är, det är det som gör dig till dig ! Kram från en vän

- sa...

Om jag hade ett korrekt och fungerande svar på detta skulle jag bli glad..men tyvärr! Säger som Maria, ju äldre man blir desto lättare är det att strunta i hur andra uppfattar en, men en viss osäkerhet får man väl leva med..samtidigt så ÄR det ju bra om man nu uppfattas som exempelvis arg fast man inte alls är det (fått höra det ibland) för det går ju att göra nåt åt. Har en förmåga att se arg ut när jag bara tänker koncentrerat..för inte vill jag att folk ska tro att jag är arg på dem när jag inte är det. Men om folk säger att de uppfattar mig som för tjock eller för ful eller blablablabla...då försöker jag att inte bry mig alltför mycket...

Men det är svårt det där! *vet*

Kram!

Anonym sa...

Bra fråga, har funderat på den själv många gånger! Skulle man fråga olika människor hur de uppfattar en själv så skulle man antagligen få en massa olika svar.
Och man är ju också olika i olika sammanhang.