Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 6 oktober 2011

Är ni bra på att tyda...

...andras kroppsspråk?
Själv anser jag mig nog vara relativt bra på att läsa av folk, även om man säkerligen tolkar fel någon gång! Anledningen till att jag frågar är följande:

Idag när jag var och handlade med "lill-skit" mötte jag en av sambon bekanta. Vi brukar vanligtivis stanna och prata ett par ord med honom. När sambon är med. Men annars är det ingen person jag skulle bli vän med. Vi har inget gemensamt och är inte alls på "samma sida". Med det vill jag ändå poängtera:
1. Det är absolut inget fel på människan. Han är snäll som få!!!
2. Jag är inte fullkomlig asocial. (Jag lovar...) Ha ha!

Jag bytte ett par artiga fraser med honom, men fortsatte samtidigt att gå sakta. Men karl´n slutar ju inte fråga/prata, utan det slutar med att vi till slut nästan halvskriker till varandra och det är 10 meter emellan. *lite full i skratt*

Borde man inte avgöra när man ser att någon fortsätter gå;
* Antingen vill hon inte prata (mer).
* Eller så har hon inte tid att prata...

Eller är det jag som gör fel som inte stannar?

2 som har tyckt till:

Nett sa...

Ja ser man någon gå så borde man sluta prata, kan ju vara så att personen har bråttom till något med ;)

- sa...

Ja..jag har rätt så bra pejling på sånt och jag har också varit med om såna situationer *skratt* Fast jag måste nog erkänna att ser jag en person på håll som jag vet inte kommer sluta prata och jag har bråttom eller har inte lust att snacka just då, tar jag nog en omväg...*skäms på mig* :P