Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 21 oktober 2011

Dagens jakt.

Ursäkta, men om det är någon barnklädestillverkare som mot förmodan läser det här: TILLVERKA JACKOR I STRL 74-80!

Idag sprang jag runt som en tok på stan. De få jackor som finns kostar ju från 800 spänn och uppåt. (T.ex. Didriksson, 8848 alltitude och alla de andra lite dyrare märkena, som är de som har jackor i de här storlekarna). För övrigt finns ju bara overaller i de mindre storlekarna?!

Efter femte klädaffären, på väg mot sjätte, suckade äldsta sonen:
"- Mamma, looova att det här är sista affären!"
"- Mmm. Jag lovar. Kanske...", svarade jag. (Inte för att det fanns så många fler att titta i).

Där inne hittade vi till slut en jacka som vanligtvis kostade 349 kr men som var på 50 % rea. Helt ok pris med 175 spänn! :-)


Dagens klipp!

9 som har tyckt till:

Joanna Björkqvist sa...

Nog är det nödvändigt med en jacka, så man inte alltid måste dra på hela overallen när man bara ska gå mellan bilen och hemmet!

Tur att du hittade en fin OCH billig jacka till slut - bra kämpat! :)

- sa...

Väldigt fin - och bra pris. Trägen vinner :) Och det där med att den storleken inte finns...är inget nytt. Tänk att somliga saker inte förändras. Hade ett elände när dottern var liten...och känner igen mig i att springa runt i varenda affär en hel dag för att få tag i en jacka eller ett par byxor eller en overall...:/

Elle sa...

I år klarade jag tack och lov av jackköpet redan innan den första snön. Jag känner igen dilemmat nämligen. Nu ska vi bara fixa vinterskor. Där brukar alltid just den storlek vi behöver vara slut. Alltid.
Tror du att man kanske kan paxa jackor....?

kattiiiiss sa...

Vilket klipp, jackan är ju jättefin! Han blir sockersöt i den din lille goding.

Trevlig kväll!

Västgötskan sa...

Joanna:
Nej, eller hur? Overall har vi, men inte alltid man behöver eller orkar ta på den om man bara ska ut en kort sväng.

Anneli:
Nä, helt hopplöst idag. Men overaller fanns det i och för en hel del utav i de storlekarna. Däremot verkar det inte vara många som tror att små "bebisar" bara använder JACKOR ibland... :-P

Katarina:
Ja, det blir nog gulligt. Tack detsamma! :-)

Västgötskan sa...

Elle:
He he! Om inte annat kanske du kan köpa "Pax-skor"? ;-D

zasata sa...

Fin, lindex har väl minde också?

Barnens Hjältar sa...

Jag har sett att Lindex har jackor i små storlekar fast de kanske du inte gillar?

Västgötskan sa...

Lindex hade någon modell i mindre storlekar, men tyckte inte de var tillräckligt "mycket" jacka på något sätt.
Tycker de flesta jackorna började från strl 86.. :-P
Sen är det kanske lite utplockat också (?)