Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 6 oktober 2011

Enbart pinsamt!

Jag vill börja med att säga; Jag är absolut inte för barnaga på något sätt!

MEN! Hade min 12-åring först gjort något de inte fick göra, fått handfängsel på sig i väntan på polis och under tiden skrikigt:
"- Men för fan det räcker! AAJJJ! Jag kommer mörda dig, jävla hora!" (Ca 25-30 sekunder in i klippet) Då hade jag inte gått ut i media och lipat. Jag hade skämts för mitt barns beteende!



Det är väl tur att polisen i efterhand inte anser att något tjänstefel har begåtts. Själv tycker jag vakterna beter sig betydligt lugnare än förväntat (efter alla rama-skri-rubriker)...!

7 som har tyckt till:

Anonym sa...

Mycket bra inlägg! :) Jag reagerar likadant. Hade skämts öronen av mig och hade förmodligen tvingat min unge be ordningsvakterna om ursäkt. Media vinklar för mycket. Journalister idag skriver sin åsikt, inte fakta, tyvärr. och om man tittar på filmen så sitter han på rumpan och inte på ryggen. Undrar om den som skrivit spalten ens tittat på filmen.

eriika sa...

jamen verkligen! :)

gud jag tror jag hade stoppat huvudet i sanden och skämts ihjäl om de vart min unge :S

äppelblomman sa...

Ja fy fasen, hade skämts ögonen ur mej...
Kram K

Majsan sa...

Precis vad jag tänkte också.

Det är tyvärr många knärycksreaktioner på stora väktare + liten pojke + handfängsel, vilket inte är fel som första reaktion. Det är däremot fel att stanna där och inte se mer än så. Att också inse att det måste finnas en handling före filmen (klippt?) som troligtvis förklarar varför lillkillen är både handfängslad och ordentligt kontrollerad

Anonym sa...

Ja, man kan undra vad en 12-åring som beter sig på det viset har för referensramar egentligen...

Barnens Hjältar sa...

Piece of cake vette tusan, jag hade gärna sluppit dra runt med alla men ibland måste man ju :P

- sa...

Du vet ju hur det är, det är värstingarna o deras anhöriga som gnäller öronen ur sig i media fast de BORDE gå och ställa sig i skamvrån istället...tyvärr. Och folk går ju på det! Jag tycker inte synd om denna unge och inte om hans föräldrar heller. Jag tyckte heller inte synd om ligisterna som skapade göteborgskravallerna och som sen tjöt i media om polisens behandling av dem..sånt klingar jäkligt illa i mina öron.