Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 28 september 2009

Tycker någon det är snyggt...??

Jag tycker verkligen om att träna! Från att ha varit riktigt vältränad, med 4-5 dagar/vecka i stallet, samt 10 km cykling varje dag fram och tillbaka till skolan, blev jag en riktig soffpotatis!
Men när jag började om i våras, kände jag att jag verkligen hade saknat känslan av att vara helt fysiskt slut! Min passion blev, som ni kanske vet, styrketräning i allmänhet och Bodypump i synnerhet.

Groteskt... :-P

Men jag kommer nog aldrig förstå människor som gillar att vara/att titta på extremt vältränade människor. Det blir "too much"! För att inte tala om bodybuilding. Varför tävlar man i det..?

3 som har tyckt till:

whatthefuckdotcom sa...

en sådan där skulle jag inte vilja ha en kram av... det måste vara så det känns att krama en boa på dåligt humör... jag skulle vara rädd att klämma mig mellan musklerna :O

oumberligating sa...

På 80-talet når bodybuildning låg på topp tränade jag stenhårt för att uppnå en sådan kropp som på bilden, naiv som fan var jag och förstod inte varför mina "träningskompisar" blev så fort stora (ler). Själv blev jag en senig fan som Ingmar Stenmark ungefär, men fysiken på topp, hojjade jag ibland fram och tillbaka till gävle 34 mil bar på kul eller för att träffa en tjej!
Det är härligt att vara i fysiskt trim men grymt när man inte kan vara det fast man vill som i min Frus fall, som han bli svensk dammästare i hockey och även spelade fotboll, idag kan hon högst gå 100 meter och då är hon helt fysiskt slut!
Fast visst är det snyggt med muskler, min dotter gick alltid och hämtade storebrödernas aktiomanfigurer och slängde bort barbie Ken eftersom han inte hade några muskler. Gissa hur hennes pojkvän ser ut idag? (ler)!
Ha en skön måndagskväll!
Kram ifrån Peter!

Tove Kungsholmen sa...

Kolla, alla kan bli hooked! Så länge du inte börjar se ut som killen på bilden är det bara bra. Grattis!