Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 16 september 2009

Hur skulle ett land som USA...

Jag har inte TV3 och tur är väl det! Det jag har hört och läst om "Hollywoodfruar" verkar inte vara några lovord.

Jag höll på att sätta vattnet i vrångstrupen när jag läste en artikel om Anna Anka (vad är det namn, förresten?) Hon säger att hon inte har mycket över till Svenska "jante-systemet" och menar istället att män självklart ska försörja sin kvinna, inte behöva byta blöjor och leva i absolut jämställdhet.
Hon lägger dessutom till att en kvinnas "jobb" är att förbli attraktiv, så hon inte kan skylla på sig själv när/om maken skulle vara otrogen. Med allt detta vill hon ha sagt att hon hoppas bli en förebild för svenska kvinnor. (Lycka till, fru Anka...)

Ursäkta, men i helvete är detta för en människa?? Hur snedvriden syn kan man få efter X antal år i ett annat land? Samtidigt förstår jag (delvis). Jag menar, hur skulle ett land som USA, som alltid anser sig vara störst, bäst och vackrast, ens kunna andas ord som "jämställdhet" (eller "jantelag")...? God bless America, eller hur var det?



Ab, DN, Newsmill

3 som har tyckt till:

Jempa sa...

Du måste försöka se det på nåt sätt, det är helt 'fantastiskt'.. Och anledningen till att hon heter Anna Anka är för att hon ju är gift med Paul Anka, och du kan ju tänka dig att med hennes syn på jämnställdhet så skulle hon ju knappast kunna tänka sig att behålla sitt egen efternamn mitt i.. ;)

Västgötskan sa...

Jo, jag gissade nästan att hon var gift med Paul Anka. Men i min "tv-serie-värld" är det hunden i Gilmore Girls! :-D

Jempa sa...

Hahaha!