Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 2 september 2009

Högt värderas kvalifikationer - Sex...??

Följande samtal utspelade sig mellan mig och en kollega från Finland (som jag aldrig hade träffat innan):

"- Hi, what´s your name?"
"- XXXX".
"- So, how long have you worked for XXX (företaget)?"
"- It´s been three years now, this summer."
"- Ok… Then you have a lot of sex-experience…?"


Say what?! I efterhand undrar jag om:
1. Han skämtade..?
2. Hans engelska var inte vad den borde vara?!
3. Dålig raggningsreplik..?
4. Han menade allvar med sin fråga (och om jag i så fall har missat något inom koncernen?) ;-)
5. Är detta en kvalifikation som värderas högt vid ett lönesamtal?! *skrattar*

2 som har tyckt till:

lotta sa...

Vad säljer ni egentligen på erat företag? Försök inte spela ovetande nu;-)!
Vissa dagar förgyller tillvaron i den vanliga vardagen ( nu menar jag endast att få lite roliga kommentarer o INTE vad ni förgyller tillvaron med hos er.. och säger jag nu att jag ser fram emot Måndag när HAAAN är tillbaka, borde det läggas med i en annan debatt kanske, hihi!! )

Västgötskan sa...

Ha ha! Ni ska bara veta... :-D (Rören m.m. är bara täckmantel).