Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 20 september 2009

Grodor kommer från Anka....

Jag måste se "Skavlan" på fredag. Anna Anka upprör en hel värld, vilket inte är konstigt på något sätt! Allvarligt talat; vad är det för människa??


I förra omgången slängde hon ur sig:
* Kvinnor ska bara vara hemma och se vackra ut.
* Är männen otrogna är det alltså kvinnans fel, som inte varit tillräckligt vacker/attraktiv.
* "Riktiga män" i USA får panik om de är ensamma med sitt eget barn mer än 20 min. (Vadå RIKTIGA män förresten?!)

Nu kommer fler grodor ur hennes mun:
* Bor man i Sverige kommer man aldrig kunna bli rik, för nästa alla pengar går till staten. (Eh...? Visst kan man sänka/ta bort skatterna helt. Men då blir vi USA junior; där allt behöver betalas med privata pengar; sjukvård, försäkringar m.m.)

* Fru Anka: "- Män är ju starkare så de ska ligga före oss i politiken och andra viktiga saker." (Vadå viktiga saker...?")

* Fru Anka: "- När jag hälsade på i Sverige ville mina vänner ta med mig på en swingersklubb där par har sex med andra par. Jag tycker att man ska prata med varandra istället.

För det första: Vad bra att hon definierar för oss svenska kvinnor var en "Swingers klubb" är. Hm... Sen att hennes vänninor tar henne på en sån tillställning, säger nog mer om hennes vänninor än om Sverige!! *suckar djupt*



Ex

3 som har tyckt till:

Ina sa...

Eh, men hon är väl blond??? Så vad hade du räknat med att hon skulle komma med.. (inget illa menat till ALLA er andra blondiner)

Västgötskan sa...

Jag skulle nog säga: "Men hon är ju rikemansfru" i så fall. ;-)

Västgötskan sa...

Jag skulle nog säga: "Men hon är ju rikemansfru" i så fall. ;-)