Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 20 september 2009

Stockholm - Round II

Precis som förra gången, kände jag mig aningens förvirrad när jag steg av på stockholm central. Jag hade dessutom fått för mig att jag kom på spår 1 eller 2 första gången, så paniken spred sig lite när de ropade ut innan ankomst:
"- Vi ankommer strax till Sthlm Central på spår 17."
Spår 17...?! :-O

Jag lyckades i alla fall irra mig rätt, men det visade sig att min "taxi" var 1 timme försenad, så det blev en Max hamburgare i svininfluensa-storstaden... (Jag tycks ha klarat mig dock).

Det finns väldigt mycket udda människor i Stockholm. På gott och ont, men mest på gott tror jag. Rastaflätor, punkare, stureplans-bratz, "ekologiska typer", findirektörer, andra nationaliteter av alla de sorter! Jag försökte intala mig att jag kanske "smälte in" bland alla dessa typer, men förmodligen trodde jag fel (?) *skratt*

Väl i Märsta på mässan, så försvann hela storstadskänslan lite, vilket kändes heeelt ok för min del. Men den återkom ganska fort när vi skulle in på centralen igen på lördag morgon, för hemresan. Först skulle vi svänga av enligt GPS:en, vilket visade sig vara totalt fel. Väl ute på motorvägen igen, fast åt motsatt riktning, kom GPS:en med den brillianta idén att vi skulle svänga vänster om 300 meter. Eh...jaha, på motorvägen, där det stod betongplintar emellan körriktningarna? Fantastisk idé! (Med andra ord, lita aldrig på en dator!)


Vi kom till slut rätt och jag upplevde ett underligt lugn, trots att tåget skulle avgå från spår 12 och jag därför inte kunde nyttja fördelen att följa folkmassan (som man annars kan göra FRÅN tåget). Men det gick oförväntat bra. Jag lyckades t.o.m. utläsa att vagn 1, där jag skulle sitta, avgick vid bokstaven A. (Jag kanske inte är så blond ändå). ;-)
Eller också börjar jag få lite kläm på spårsystemet och inser att Stockholm (och stockholmare) kanske inte är så farliga. ;-)

Sen måste jag säga att, om jag (mot förmodan!) någon gång skulle flytta till en storstad, så ligger Stockholm betydligt bättre till än Göteborg.

1 som har tyckt till:

Jempa sa...

Vi är jättesnälla! :D