Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 16 september 2009

Min sambo kan inte ha det lätt...

På gårdagens bugglektion skulle vi lära oss "baksnurr". Det gick ju sådär... Två danser á ca 2-3 min försökte jag och min käre sambo får till det. Nästintill varenda gång hamnade jag på "fel" fot efter snurren! Jag höll på att bli tokig, svor en del, suckade, stönade och sa att det säkert var hans fel! Sen konstaterade han att när jag lite senare kom "fel" med andra herrar, så skrattade jag bara bort det. Ja ja... *harkel* :-D


Men skam den som ger sig. Till en yngre kille som jag dansade med precis efter sambon, så sa jag direkt:
"- Det går inte. Jag "landar" på fel fot hela tiden". Detta tyckte han lät lite underligt. När vi sen började dansa gick det som en dans, bokstavligt talat. Dessutom la han till en massa turer som jag ALDRIG har kunnat och även dom klarade jag. Vad fan hände?! Det visade sig att han hade dansat i 4 år. Aha... :-)

1 som har tyckt till:

Jempa sa...

Gud gymmar och dansar.. Hur hinner du med allt?

Och jag säger inte emot, True Blood uppfattas säkert som lite konstig om man bara ser en kort sekvens. Men den är bara annorlunda. BRA annorlunda.

Så om du orkar borde du kunna se föregående avsnitt på SVT Play tills du kommit ifatt lagom till nästa onsdag eller så. You will love it. ;)