Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 27 september 2009

Snälla, kan någon sätta in pengar på MITT konto?

En ensamstående 2-barnsmamma fick av misstag in 400.000 kr på sitt konto. När felet upptäcktes 2 mån senare hade kvinnan redan hunnit göra slut på 130.000 kr, men betalade tillbaka resterande.
Nu anser tjänstemänförvaltningen att man INTE ska polisanmäla kvinnan, då chansen att få tillbaka pengarna inte anses vara särskild stor.

Nej men vad fantastiskt bra...! Kan någon vara vänligt och betala in 1 miljon på mitt konto, så jag kan sätta sprätt på pengarna och sen hoppas att man ser på det hela, på samma sätt som fritidsförvaltningen i Malmö...

Klart som f-n att man ska anmäla! Hur tänkte hon? "Nej, men oj vad mycket lön jag fick denna månaden. Bäst jag passar på att shoppa, betala tillbaka ev. lån och köpa vinterkläder till barnen, när jag kan"...?? :-P



SvD

2 som har tyckt till:

Sirre sa...

Någon borde anmäla Malmös kommun för förskingring av skattepengar.
Att folk har så svårt att förstå vad som är rätt och fel, mitt och ditt, mm numera...

Tessan sa...

Har man inte så stor koll på sitt konto så är det lätt hänt att det blir såhär ibland faktiskt. Men du har rätt i att hon borde börjat ana när hon shoppar och shoppar och pengarna inte tog slut typ.