Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 30 september 2009

Stämlar heltid, men kan tyvärr inte ta nattjobb...

I och med finanskrisen lägger fler och fler kommuner ner sina nattdagis, då verksamheten inte är lagstadgad. Däremot måste man, enligt a-kassans regler söka alla jobb man kan få. Så hur menar politiker och kommuner att detta ska fungera i praktiken?

Säg att man är ensamstående och inte har möjlighet att ordna barnvakt på annat sätt än nattdagis. Man stämplar heltid och måste alltså uppfylla kraven att ta de jobb man erbjuds.
"- Varsågod, du kan börja jobba nattjobb hos oss på måndag."
"- Eh, jag måste nog säga nej tack. Jag kan inte det, för jag har ingen barnvakt."
PANG! Där rök a-kassan...

Ska man inte i ett i-land som Sverige, på 2000-talet, kunna anpassa verksamheterna efter statens regler...??


Som en liten parantes vill jag bara hylla gårdagens IDOL-deltagare Mariette. Fullständigt, jävla lysande!



DN, Ab, Ab, Ex

3 som har tyckt till:

Ina sa...

Detta problemet har jag haft sen Marcus var liten o nu är han 14 år gammal.

Peter Olofsson sa...

Håller med i allt (ler)! Är ju arbetslös själv för första gången i mitt 45-åriga liv så jag vet verkligen vad det innebär!
Sedan håller jag självklart med om att Mariette var lysande, vinner nog hela skiten om svenska folket vet vad en artist är!
Kram ifrån Peter!

Ina sa...

Det är både och, mest spyr han för han hostar så pass mycket. För han är nästan inte alls snorig, men det samlas ju när han ligger ner. Hur man än har det högt bakom huvudet, men nu har han 4 olika mediciner på 1 vecka, så det borde bli bättre snart