Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 26 september 2009

Har Danmark flyttat sig, utan min vetskap..?

Man undrar hur det ligger till med geografiundervisningen i skolan nu för tiden..? Under mitt inlägg "Jag borde..." tidigare i veckan, fick jag (vad personen nog trodde var) en tillrättavisning:

Jag vet inte om länderna eventuellt kan ha flyttat sig, sen jag gick i skolan? För det var ju trots allt 10 år sen! Så snälla rätta mig om jag har fel. Sen när ligger Danmark söder om Sverige...?

5 som har tyckt till:

Jempa sa...

Fast det beror nog på var man bor.. För mig som bor i Stockholm känns danmark också väldigt söderut, men bor man längre ner i landet blir det ju såklart västerut.

Detta hade jag aldrig tänkt på förut :)

Västgötskan sa...

Jo, förvisso. Men man kan ju aldrig få resa söderut, oavsett vart man bort i Sverige och hamna i DK. Även om du kör söderut från Kiruna så hamnar man ju i Tyskland... ;-)

Jeanette sa...

Om man kör sydväst då? Möts på halva vägen?

Anonym sa...

Givetvis ligger Danmark söder om oss, Norge väster om oss och Finland öster om oss.

Västgötskan sa...

Anonym:
Så du menar att om Danmark ligger söder om oss för en norrlänning, så borde Finland ligger norrut för en skåning..?