Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 11 september 2009

IDOL 2009 - Same shit...

Idol är ett underligt fenomen. Egentligen är det inte särskilt bra, men ändå lyckas det fånga en hel nation, inklusive jag själv. Varje år tänker jag: "Nu ska jag INTE titta", men finner mig själv framför tv:n, full av ångest (!) över alla som inte tycks fatta hur extreeeemt dåligt de sjunger?!

Anders Bagge hade lätt kunnat överta jury-jobbet helt ensam! Han är fantastisk, klockren och alldeles underbar i det han säger och gör! Bara en LITEN fundering: Hur kan man få en fobi, som gör att man inte tål ljudet av folk biter i äpplen? *skrattar högt*

Förra årets 3:a Robin Bengtsson förgyllde hela min kväll, när han ställde sig och sjöng, iklädd kvinnokläder! Varför ställde han inte upp i år istället? Han verkade utvecklats enormt, framför allt som person. Istället för en tyst, grå mus hade han ju äntligen lite "spex" i sig!



Ab, Ab,

2 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Det är fan bara jag som inte ser det där. Brukar tycka att uttagningarna är kul men i år tycker jag inte ens det... Detta lämnar mig utanför umgängeslivet för ungefär ett halvår. Hårda bud!

Och visst lever jag i en skyddad värld, fy fan för att jobba säger jag bara!

Anonym sa...

Det finns brrra mycket talang i Sverige! Men det finns knepiga personer också, kolla in det här: http://www.listsidan.se - där listas de mest psykade i Idol. Skitkul!

Ha det!