Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 14 september 2009

Bajsposition...?!

Efter den "hårda" lördagen, kändes träning sådär lockande på söndag… Men iväg kom jag, fast det blev ganska lugnt. Ett Body Balance-pass (med yoga bl.a.) Första halvan av passet säger instruktören (som för övrigt blev filmad för hon skulle få sin licens):
"- Och så går vi tillbaka i bajspositionen".

Va?? Vadå, bajsposition?! Varför kallas den för det? Hon kanske säger fel för att hon är ny, tänkte jag. Så lite barnslig som jag kan vara, var jag nära att fnissa varje gång hon sa ordet. Men efter en sisådär 20 min så hörde jag: Bergpositionen. Jaså, BERG! Det var ju en jävla skillnad! :-D

Sen var jag/vi (Jag och Maria) nära ytterligare ett bryt, när vi låg på rygg med böjda ben, hållandes I fötterna och hela underlivet upp mot taket och instruktören kallar det för: "Happy baby position". (Ja, vi var trötta! Klockan var ju faktiskt 20.15.) ;-)

2 som har tyckt till:

Unknown sa...

men skönt..
jag har lite go trönings värk i höfterna idag..
känndes att töjning inte har legat på högsta listan i träningen..

bra å köra detta pass emellanåt..

hoppas på en bättre instruktör nästa gång bara !

Kul att du hängde på !

Suzan sa...

hahaha.. bajspositionen! tss..