Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 1 september 2009

Lektion 1: Så här blir man hög!

Vill ni bli höga, utan att för den sakens skull behöva prova knark?

Så här gör man:

1. Åk till gymmet.
2. Gå länge och fort (!) på löparbandet (alt. spring).
3. Stäng av löparbandet och gå GENAST ner på golvet.
4. Gå iväg!

Jädrar i min lådda, vad läskig känsla?! :-O
Jag bara flöt fram, kändes inte som att jag hade kontroll alls på kroppen och trots att jag gick långsamt kom jag jättefort framåt! Hade någon stått i vägen, hade jag förmodligen inte hunnit stanna. Det var en helt ny känsla. Wiiii! :-D

5 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Nu tror jag bestämt att du börjar bli hooked på riktigt, härligt!

Jag har inte tränat på länge. :( Förra veckan var jag för första gången i mitt liv för trött och nu är jag sjuk, säkert svinis.

Jag som skulle hänga i till vecka 37, nu får vi se. Det bör ändå gå!

Västgötskan sa...

Ja, jag är nog "hooked". Blir ruskigt rastlös om jag inte får träna 2-3 gånger i veckan!

Förstår att det känns tråkigt att inte kunna träna. Hoppas du mår bättre snart. Krya på dig! (Och lycka till med bebis sen). :-)

Unknown sa...

Jag vet..ruskigt äcklig känsla.som när man åkt skridskor å sen tar av sig dem så "slidar" man fram på nåt sätt !

Kul att du är Hooked..jag önskar jag blir frisk så jag med kan träna...
Kram kram

Bajsugglan sa...

Helt rätt! ett jäkligt skönt sätt att bli hög på! idag var jag på spinning, och gud vad skönt det är när endorfinerna frigörs! man mår så himla bra!
En som dock verkar "skjutit upp"i ordets rätta bemärkelse är ju Krille Fuglesang, men det är ju en annan historia..
Jag är förresten också från Västragötaland! habo bestämt!

Tove Kungsholmen sa...

Svar från min blogg om spädbarnen i V-ås:

MRSA-bakterier är råfarliga för alla. Fast när man läser här så verkar det inte panikfarligt...
http://sv.wikipedia.org/wiki/MRSA
Cannabis hjälper tydligen, visste väl att det är bra!

När jag var inlagd för getingattacken så fanns en MRSA-smittad på min avdelning men denna person hölls isolerad och personalen fick gå igenom nån sluss för att komma dit. Bara viss personal hanterade patienten osv. Jag fick testas på fyra ställen på kroppen efteråt trots att jag inte kommit i kontakt med personen. Ett himla pådrag helt enkelt!

Tillägg nu:
Nu kan du alltså bli hög på flera sätt med bra förklaring! ;)