Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 17 april 2009

Vänta 15 år med sex och kom närmare gud...(?)

Gårdagens "utspel" från vice chefsåklagaren Mikael Hammarstrand får inget gehör hos varken RFSU eller Socialstyrelsen. De tycker att han hårddrar tolkningen av lagen. (Nähä, menar ni det...)

Av en slump kom jag även in på "Blogg29". Där kan man, efter gårdagens "p-piller ska räknas som medhjälp till våldtäkt-diskussioner", kunde läsa detta:
"Har ingen hört talas om avhållsamhet? Då skulle en hel del problem lösas. Förresten hör sex hemma i äktenskapet! - Och gifta sig får man göra först vid 18 år i det här landet.
Jag har skrivit det innan och gör det igen: Sverige behöver verkligen väckelse. För tar människor emot Jesus och blir frälsta så lägger sig saker och ting på rätt plats!"


Jag brukar ha ett någorlunda öppet sinne och tycker att människor får tro på vad de vill (eller inte alls). Their choice! Och till viss del kan jag hålla med; att ungdomar idag har sex alldeles för lättvindigt och ofta alldeles för tidigt! MEN!
Vad menar den "käre" Christer Åberg? Att de som inte gifter sig vid 18, får vänta med sex tills de är 30? Att de som ALDRIG gifter sig (som kanske inte vill gifta sig) ska de leva ett liv i celibat?
Vi är sexuella varelser, vi har en drift, ett behov. Att vänta 10-15 (eller t.o.m. 20) år innan man har sex, från det att man upptäckt sexualiteten, är ju mer eller mindre tortyr...! :-P

3 som har tyckt till:

Örjan sa...

Fast försäljningen av sexprylar skulle förmodligen öka med 200%.:-)

Moosan sa...

Och hur lite barn skulle inte födas?..Sverige skulle ju dö ut!! ;-)

Moa sa...

Jag läser hans blogg alldeles för ofta för mitt eget bästa, och ja, det är ungefär så han menar. Att man ska vänta med sex tills man gifter sig. Och man ska inte överhuvudtaget ha sex med någon av samma kön enligt honom...