Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 28 april 2009

Mitt velande i "hälsovärlden". =)

Jag känner att jag verkligen behöver komma igång och träna nu. Jag vet. Man tänker, funderar, begrundar och sen tänker lite till innan man väl sätter igång... Men jag MÅSTE! Det funkar inte att ha en BMI på typ 24 ("and rising")... *suckar*

Jag känner mig själv och VET att jag aldrig kommer vara en person som sitter och äter bönor, groddar och fullkornsprodukter... I hate it! Eller njae, det var kanske att ta i. Men jag tycke om potatis, pasta och creme fraiche mer (Obs! Dvs inte light-varianten). Kidneybönor är jättegott, men de "hälsoprodukter" jag tycker om, kan nog räknar på en hand...
Därför måste jag röra mig mer än jag gör idag. Har testat att springa, men efter varje gång blir det (enligt klyschan) en lååång döperiod. Efter ett gympass för några veckor sen insåg jag; Det HÄR kan jag tänka mig. Det var ju roligt! Så det får nog bli det. M har lovat att pusha mig och det behöver jag nog... :-D

Men man kan inte annat än förundras (eller ja, helt fel ord egentligen). Jag sökte på bild-google: "beach 2009" och fick bl.a. fram detta:


Vill alla se ut så här? Inte jag! Jag älskar mina kurvor (så länge de inte börjar svälla alltför mycket över byxlinningen). ;-)
Jag älskar min "Lopez-rumpa" (Eller ja, nästan i alla fall). Varför är alla ideal så skeva? Världen måste ju vara helt sjuk, när man uppenbarligen förväntas sträva efter storlek 30/size 0...

4 som har tyckt till:

Anjo sa...

Vet hur du känner det!! Känner likadant!!! Fast frågan är om tjejen på nedersta bilden har size zero....med de tuttarna!!!!!

Jag börjar misstänka vägglus....ska undersöka det lite närmre...sen får vi väl lösa det innan vi flyttar!!!!

Unknown sa...

hahaha.. ja beach 2009..hmm..lite mycket pusch up..
Alltså.. jag älsakr inte heller bönor å grejer men när man äter det mer och mer i hop med olika grytor och sallader (inte enbart) så är det mycket okej. Låt mig få bjuda dig på lite nyttigare nån gång så skall du få se att det kan vara gott.. att följa en diet med enbart bönor å skräp..det förstår jag att det blir trist..
Jag gillar kurvor,former men i lagom måtta..
Personligen tycker jag att "sådana" som du å jag borde få vara mer i tidningarna än det där "Beach 2009" så slipper vi skeva ideal både hos oss vuxna och hos ungdomar..
Ojj långt svar igen.. trist jag e..
Kom igen nu så kör vi..jag skall in i dag.. är där å gymmar från 17 tiden.. Om det är nåt intresant..så vet du vart du skall gå. kram

Örjan sa...

Jag tycker om alla tjejer ;-)

Dino78 sa...

Åh jo...jag skulle nog vilja se ut så där. Okej, jag skulle nöja mig med den kroppen även om den hade tio kilon till fördelade lite jämnt över kroppen.
men allt är bättre än det blekfeta äckliga dallret som jag går runt med idag.
men jag strävar inte efter size 0...jag stärvar inte alls. Vilket förmodligen är varför jag är så fet:-)