Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 13 april 2009

Gårdagen började dåligt, men blev långsamt bättre...
På morgonen vaknade vi av att vår yngsta son bajsat ner sängen. Inte sin säng, alltså, utan VÅRAN säng...! :-P

Resterande del av förmiddagen var han jättegnällig och bara krånglade. Antiklimax blev när han kastade sig baklänges och fullständigt krossade min näsa! (Ok. Nästan krossade då...) Det kändes som att den for rätt in i skallbenet! :-O Lipade som ett spädbarn gjorde jag i alla fall och sprang in på toaletten, samtidigt som jag förväntade mig det värsta; intryckt näsa och blod överallt... Det visade sig "bara" vara ömhet. (Och sånt vill ju vi kvinnor ha, säger sambon).

Vi styrde sen vår kos till "Göttlaborg". Hisingen rättare bestämt. Vi skulle besökt Byggmax men hittade det inte. Man borde ju inte kunna missa ett X m2 stort varuhus..?! (Byggt på fel plats, helt enkelt). Vi gav upp och gick in på Bauhaus istället. Ut kom vi någon timme senare, med en (omedvetet) obetald förpackning "Blixten McQueen" stickers (som hade legat i sonens lilla vagn). Ooops...
Samt sju förpackningar ekgolv. (Ja, vi körde tråkiga medelsvensson-vägen. Bilder kommer). ;-)Vi skulle tänkt efter INNAN. Vi hade ingen släpkärra och (än värre) vi hade haft med oss barnvagnen?! (Ooops, igen). Efter lite knöande och annat, så blev slutresultatet:

* Delvis nedfällt baksäte.
* Äldsta sonen i framsätet
* Jag fick köra hem
* Yngsta sonen och sambon fick dela på den plats som var kvar i baksätet.

Hemma i behåll. In i duschen, sen kom det besökare (mestadels manliga). Det var nära jag visade hela "tjoderittan" för sambons kompisar...! (Lite förvarning nästa gång tack! Eller också var det det de ville..?) :-O

Hur som... Magnus hade varit snäll och tagit med sig rödvin och Christoffer hade "manligt" tagit med sig älgfilé och ryggbiff från jakten. Jag var inte ensam tjej, men det blev ändå mycket prat om jakt, vapen och "DDO". Jag kände mig djupt engagerad.... ;-) Men det var ändå mycket trevligt!

2 som har tyckt till:

Elisabeth sa...

Visste inte att de hade ByggMax på Hisingen. Vet att det ligger ett i Bäckebol (borta vid IKEA).
Men det är inget fel på ekgolv.

Alfahannen sa...

Tjoderittan?? Den benämningen var ny för mig, haha!

Men å andra sidan, kärt barn har många namn :)