Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 30 april 2009

En kväll i chokladens tecken...!

Gårdagen bestod av en tjejkväll med arbetskamraterna. På schemat fanns: CHOKLADPROVNING! Alltså en drömkväll, kan man summera det hela med. :-)
Ni som känner mig vet att jag är ett farligt "hookat" fan av mjölkchoklad. Men igår var det nästan bara mörk choklad. Den 70 %-iga var inte ok. Det var någon som gillade den, men annars kom kommentarer som: "Bränd likör" och "Nikotinsmak". Hm...
Däremot fick vi smaka på en 64 %, som tydligen var någon "Rolls Royce" modell inom chokladvärlden. DEN var god! Att jag tyckte det, förvånade nog mest mig själv.

När vi sen kom ner till 40 %-igt, så tyckte t.o.m. jag att den smakade för sött! (Även om den inte ens var i trakterna av Mmmmarabou...!) Förmodligen pga alla de mörkare, bittra sorterna som hade intagits sekunderna tidigare.

Tre konstateranden från gårdagen:
1. Jag borde aldrig mer äta "sockerbombad choklad". (Den är ju inte särskilt god, när man jämför. Det gäller att övertyga sig själv om det, i de svaga stunderna bara...)

2. Solnedgången jag såg över skogen när jag åkte hem var inte av denna värld! Fantastiskt vacker! :-)

3. Fan, vad gôtt det är med sommardäck på bilen! Vilken väghållning, vad roligt att köra bil. Wooohooo! :-D

1 som har tyckt till:

Mamasnest sa...

Ni skulle ha sparat den mörka chokladen till mig ju! Mums!!!