Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 29 april 2009

Ingen psykopat-, men knarkgranne...

Idag kan man testa och se om ens granne är psykopat.
De tre vanligaste dragen är:
1. De är narcissister och ser sig själva som ofelbara, fantasitiska och saknar helt empati.
2. De har en boarderline personlighetsstörning, de ser allting i svart eller vitt och allt eller inget.
3. De har ett antisocialt beteende. De är impulsstyrda, kan vara kriminella och anpassar sig inte till normer och regler.


Det måste finnas många psykopater därute. Jag menar, så ovanligt är det ju inte med människor som tycker/tror att de är perfekta…?!

Jag tror inte någon av mina grannar uppfyller det ovanstående. Däremot kommer jag, med empati i hjärtat, ihåg en granne från min/vår första lägenhet. Han bodde på samma våningsplan och var f.d. (?) knarkare. Han gjorde dock inte mycket väsen av sig. Hade aldrig besök. På sin höjd bad han om en cigarett, vilket var lönlöst då jag inte röker. Ändå frågade han ett flertal gånger. Skam den som ger sig… :-D
Det hände däremot att hans ytterdörr stod på vidgavel när man kom hem. Nycklarna satt i på utsidan och därinne hörde man toner från någon dansbandslåt... Hi hi!

0 som har tyckt till: