Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 29 april 2009

Inte så ofta, men nu blev det i alla fall size 102... ;-)

Gårdagen bestod av en shoppingtur med min mamma och barnen. (Tack mamma, för att du tog hand om A så mycket!) Personligen anser jag att shopping sker alltför sällan. Sambon däremot, tackar nog gudarna över frekvensen... Han önskar nog t.o.m. att det var ännu längre mellan gångerna. (Eller hur?) ;-)

Som ni säkert redan vet, så blir det inte lika mycket kläder till en själv när man har blivit mamma. Jag har på något underligt, halvt omedvetet sätt flyttat över min "köpmani" på barnen istället. Idiotiskt, tycker jag själv ibland. Ändå händer samma sak om och om igen; dvs jag kommer hem med tio barnplagg men bara ett plagg till mig själv...
Skörden blev i alla fall lite mer "utspridd" denna gången. Dvs tre saker till mig och tre till barnen! (Wow!)

Jeans och vitt linne till mig. (Halvtråkigt, men enkelt och ganska stilrent. Eller?)

Nallepyjamas och body till yngsta sonen.
Tjock huvtröja till äldsta. (Lite fel säsong, jag vet. Men det var erbjudande på den: 79 spänn!)


Och så nya solbrillor till mig.
Jag som alltid klagade över min mormors "size 102", kan nog inte yttra mig om det längre... Hi hi!

7 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Som en sann modebloggare borde du skriva inköpsställe på allt. Jeansen ser snygga ut t.ex., var köpte du dem? Inte för att jag ska köpa några nya jeans på många månader men ändå...

Det där med size 102 fattar jag inte.

Unknown sa...

blåa jeans å vit linne = så snyggt,användbart,praktiskt m.m Samt att marin är hetaste modet nu så du är ju rätt ute(inne) kan man säga..
Glasägonen var ursköna..

Visst är det lätt att köpa mer till barnen..och vissa saker ser jag att wilma knappt användt..helt sjukt..men kul å handla..

U gooo girl..//maria

Mamma sa...

Det var bara ett nöje att passa A medans du shoppa,han var ju så snäll igår.Har förresten shoppat på nossebromarknad till E,2 t-shirtar, Blixten MQ-ee ,o Batman.Hoppas han blir glad.kram

Västgötskan sa...

Jag är nog inte modebloggare i hjärtat. :-) Men jeansen kommer från JC (Crocker slim fit). Fråga inte vilken modell, SÅ insatt är jag i jeans.... Ha ha!

"Size 102" med citationstecken (inte situations-) var bara ett nummer jag drog till med, för att påpeka hur stora glasögonen var. Kanske bara vi här i väst som gör så. Eller bara JAG? Vem vet... :-D

Anjo sa...

haha, jag är med på det där med storleken...jag köpte nästan likadana i veckan....shit va snygga jeansen var!! Ja visst var kortet härligt...blev oväntat bra!!

Unknown sa...

Men du..låt mig värva dig istället så får jag lite poäng..SNällaaaaa...
så får du igenlängd lite grattis styrkeinstruktör :))

Så det kan jag göra så får du ytterligare en spark i baken av mig..:)

Gurtah sa...

"Skörden blev i alla fall lite mer "utspridd" denna gången. Dvs tre saker till mig och tre till barnen! (Wow!)"

Men var är presenten/överaskningen/delen av kakan till mig...? ;)