Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 10 april 2009

Lost på research, eller...?

Aftonbladet har en artikel med olika teorier, vad gäller tv-serien "Lost". Enligt mig är det den bästa serien någonsin, men smaken är som baken... (Full med skit). ;-)

För det första vill jag upplysa om att: Lost-producenterna gick för längesen ut och sa att de på ön inte befinner sig i något limbo eller "heaven/hell". Så den teorin är, hos de flesta lost-fans redan bortsorterad!

Under teorin att ön skulle vara i en tidsloop skriver de följande:
"Genom att trycka på knappen i Swan-stationen kan man hålla tiden frusen i en loop på 108 minuter (för att undvika katastrofen som ska ske 2007). "
Min direkta fråga blir: Vilken katastrof ska ske år 2007? Kraschen skedde 2004, om det är den de syftar på...?!

Teorin om att ön ska vara en "experimentverkstad" är väl ingen teori längre?! Det är ju ett faktum. Dharma initiative har ju sen flera decennier genomfört tester på djur (och människor?)
Däremot är det ju inte "Dharma-folket" öns ursprungliga invånare! Och det är väl hos de riktiga "others" som historien har sin förklaring (tror jag)!

Jag har redan box 1-3. Men den kommer bli komplett. Jag lovar! (Även om det betyder att jag behöver fjäska för sambon varje kväll...) ;-)



ab

2 som har tyckt till:

Dino78 sa...

Jag har slutat titta på LOST. Nya säsongen har börjat redan va? Jag har missat det totalt. Visserligen har det spårat ut totalt men det är ju liksom LOST! Men jag ska plöja igenom hela skiten sen igen när det blir tid för det...första säsongen är ju underbar (och den har jag!)

Jempa sa...

Tyvärr var jag på fartyg när serien började, sen kom jag liksom aldrig in i den.. Det ångrar jag nu, så jag kanske köper boxarna nån dag jag också.. :)