Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 15 april 2009

Hönsmamma vs. "Ko-lugn"..? ;-)

Jag har börjat inse att det är ganska vanligt att föräldrar "springer" till vårdcentralen med sina barn. Oavsett om det handlar om ett barn som har gnällt i X timmar, eller om de har haft feber i ett "helt" dygn...
Vi har varit på VC en gång på 4 1/2 år?! (Förutom de "obligatoriska" BVC-kontrollerna då). Det var när vi trodde äldsta sonen hade urinvägsinfektion.

Yngsta sonen har nu varit lite gnällig och inte velat äta så mycket under två dagar. Jag känner mig inte särskilt orolig. "Det går väl över", tänker jag. Är det fel av mig?
Jag vet inte; antingen är jag världens lugnaste eller världens sämsta förälder? *funderar*

4 som har tyckt till:

bagerskan sa...

Jag är nog som du men varit på vc ett x antal gånger med dottern ändå, allt från remiss för bortoperation för mandlar till urinvägsinfektion vilket lett till ytterligare en remiss för ev. urinvägsreflux. Inga direkta smågrejer...
Men nej, jag väntar nog en dag eller två innan jag åker till farbror doktorn! Men inte gällande lillkillen förstås! *ler*

Kram Karin

Örjan sa...

Det är garanterat inget fel på honom. Barn har ju sina perioder. Och du ska bara veta vad folk springer ner vårdcentralen för, flis i fingret, ont i huvudet i en dag, snuvig i en dag osv osv fast då gäller det vuxna förstås. Är han inte allmänpåverkad som slö, hög feber etc kommer han garanterat klara. Det blir nog svårare att växa upp med en tokig bloggare utan att få men..... ;-D

Dino78 sa...

Jag är också en rätt kass mamma i såna fall. Fast på 4 år har hon varit 4 gånger tror jag. 2 gånger för att få penicillin mot öroninflammation och så 1 gånger för att hon ramlat och slagit sig och blödde sig. Sen vet jag att det är en gång till...ja, för att hon hostade i typ 2 veckor och sen var vi ju tvugna att gå.

Sen läser man om de du säger, som rusar dit så fort ungkotten hickar.

Amathea sa...

Har inte varit många gånger på vårdcentralen, men en hel del besök på barnmottagningen har de blivit.
Och inte pga att jag är en hönsmamma, för de är jag verkligen inte.
Utan för att mina barn helt enkelt är infektionskänsliga.
Sen massa läkarbesök pga sin tidiga födsel, glasögonen, lungorna osv.

Önskar jag hade barn som så gott som jämnt för kärnfriska!
Fast nu är jag iofs väldigt nöjd med dom jag har, trots fel och brister ;-)